IN ACEST ARTICOL:
Un nou studiu aparut in publicatia britanica The Telegraph arata ca sexul frumos reactioneaza mult mai bine atunci cand stabilesc un contact vizual cu interlocutorul, in timp ce barbatii pot fi la fel de bine convinsi si prin intermediul e-mailului sau a conversatiilor online.
Vrei sa convingi o femeie de ceva anume si nu stii cum? Ei bine... Cea mai eficace metoda este cea a contactului vizual direct spun specialistii. Un nou studiu aparut in publicatia britanica The Telegraph arata ca sexul frumos reactioneaza mult mai bine atunci cand stabilesc un contact vizual cu interlocutorul, in timp ce barbatii pot fi la fel de bine convinsi si prin intermediul e-mailului sau a conversatiilor online. Iar cine a spus ca abilitatile relationale sunt specifice femeilor, iar cele orientate spre indeplinirea sarcinilor – caracteristice barbatilor, nu s-a inselat deloc, concluziile unui studiu efectuat recent in Statele Unite demonstrand cat de mult adevar exista in aceasta afirmatie aparent banala. Desi internetul a devenit in multe cazuri metoda cea mai convenabila si mai la indemana pentru a incheia negocieri, femeile sunt inca adeptele interactiunii sociale atunci cand vine vorba de a fi convinse asupra unei chestiuni. Pe de alta parte, exista insa o oarecare preferinta a barbatilor pentru comunicarea prin intermediul e-mailului.

Rosanna Guadagno and Robert Cialdini, psihologi cercetatori, au rugat studentii sa discute in grupuri de cate doi despre beneficiile introducerii unui nou sistem de examen, aflandu-se atat fata in fata cat si intr-o camera de chat. Fiecare membru al perechii trebuia sa isi convinga partenerul de justetea opiniilor sale, sustinandu-le prin argumente. Cercetatorii au ajuns la concluzia ca perechile formate din femei au fost mai usor de convins atunci cand isi discutau ideile fata in fata, stabilind o legatura cu interlocutorul prin contact vizual, prin expresia fetei sau prin gesturi. Perechile formate din barbati au raspuns in mare parte propunerilor in aceeasi maniera, indiferent daca se aflau fata in fata sau comunicau virtual cu partenerul. De asemenea, in concluziile lor, cercetatorii au sesizat ca abilitatea de a convinge sau de a fi convins depinde si contactele vizuale care au avut loc anterior. In cazul femeilor, a celor care isi cunosteau deja partenerul, exista tendinta de a fi de acord cu spusele partenerului, deci au putut fi mai usor convinse.

La polul opus s-au aflat insa barbatii. Cei care s-au mai intalnit anterior in anumite imprejurari si au stabilit si de data aceasta un nou contact vizual, au manifestat un oarecare spirit competitiv, incercand sa-si arate independenta si superioritatea propriilor opinii prin respingerea ideilor partenerului. Cei care nu se mai vazusera niciodata au reactionat la fel in fata propunerilor indiferent de felul in care le-au fost prezentate.

Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri