Specialist executive search
Ce dificultati intampina un angajat la un nou loc de munca si cum poate preintampina sau rezolva eventualele probleme?
Nu am auzit sa fie vreo dificultate care sa iasa clar in evidenta fata de celelalte la integrarea unui nou angajat. Cele mai multe probleme sunt de natura relationala, si sunt cu atat mai mari cu cat pozitia noului venit e mai inalta. O alta problema des intalnita e nepotrivirea (uneori dramatica) intre ce i s-a spus omului respectiv la interviurile de angajare si ce gaseste in realitate: nu numai diferente legate de imaginea firmei, ci chiar diferente majore legate de jobul in sine, cum ar fi natura activitatilor, subordonarea, responsabilitati etc. Unele firme (destul de putine) au proceduri bine puse la punct de integrare a noilor veniti, care pot fi destul de detaliate: pe zile, pe ore, pe activitati etc. Si unii dintre angajati (la fel de putini) au astfel de proceduri pregatite pentru aceste situatii, si asta faca ca tensiunea sa scada semnificativ.
In ce masura asteptarile angajatului coincid cu cele ale angajatorului? Ce rol au programele de training in adaptarea noului angajat in organizatie?
Extrem de rar in totalitate, destul de rar in mare masura, adesea sunt diferente semnificative intre asteptari si realitate, mai ales din partea noului angajat. Programele si procedurile de inductie (de integrare a noului angajat) sunt foarte importante, nici nu sunt prea greu de conceput si de pus in practica, totusi foarte putine firme le fac.
Integrarea profesionala se bazeaza in principal pe indeplinirea satisfacatoare a sarcinilor din fisa postului? Care este rolul evaluarii performantelor profesionale dupa ce procesul de integrare a luat sfarsit?
Daca ii spunem “profesionala” gandul te duce, intr-adevar, catre atingerea performantelor tehnice prevazute in fisa postului. Aceasta este partea mai usoara, de obicei. Mult mai dificila este, de multe ori, integrarea in colectiv, in cultura organizationala, cea formala si cea informala, “normalizarea” relatiilor cu superiorii, cu colegii si cu subordonatii. Firmele bine organizate au proceduri bine puse la punct de evaluare periodica a integrarii noilor veniti, facute la perioade prestabilite: de exemplu, dupa o luna, dupa trei si dupa sase, apoi, daca totul e OK intra in procesul normal de evaluare (bianual sau anual, in cele mai multe cazuri).
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară
Investiție în viitor: EduAct amenajează curți de școală și grădinițe în mediul rural