Iar visul i s-a implinit. Pentru ca in afara de numeroase cantarete, actrite ori femei de afaceri care ii poarta hainele, creatiile sale sa gasesc in peste 90 de magazine partenere din toata lumea, iar 90% din vanzari sunt la nivel international.
„Au contat site-ul, vedetele, calitatea, designul, dar si preturile. Pentru ca trebuie sa ai o colectie buna, preturi, dar si sa poti intra intr-o retea internationala. Insa, odata ce livrezi produsul, cel mai mult conteaza reactia publicului”, afirma fondatoarea MLH Creation Factory.
Nicole Kidman in creatie Maria Lucia Hohan
Maria Lucia Hohan si-a inceput businessul in 2003 cu o investitie de 800 de euro, banii fiind primiti de la tatal ei, care pentru a-i imprumuta banii a pus-o sa faca un plan de business. Suma a fost investita in achizitia a doua masini de cusut.
Maria Lucia Hohan: Am crezut ca ce planuiesc se va intampla in maximum sase luni
“Nu aveam foarte multe optiuni Nu aveam unde sa lucrez in domeniu in Romania. Nu am avut mult timp sa ma gandesc, am pornit pe un drum si, probabil ca, daca ar trebui sa pornesc din nou, nu as mai face-o. Am inceput cu resurse foarte putine. Cred ca stiam in ce directie ma indrept, dar nu-mi imaginam cat timp o sa ia. Am crezut ca ce planuiesc se va intampla in maximum sase luni si s-a intamplat in zece ani. Nu stiam la ce nivel voi ajunge, dar ce imi doream era sa am distributie la nivel global, un brand bine cunoscut, nu doar un simplu atelier de croitorie, si produse care sa fie la aceleasi standarde cu cele ale designerilor internationali celebri”, spune Hohan.
Si-a lansat afacerea dupa ce anterior a studiat un an la CREAPOLE- Ecole superieure de design industriel din Paris si doi ani LISAA-L'institut superieur des arts appliquees, tot la Paris. De asemenea, a lucrat pentru casa de moda Krizia, sub indrumarea fondatoarei companiei Mariuccia Mandell.
Vanessa Hudgens in creatie Maria Lucia Hohan
„E mult spus ca am invatat business la scoala, dar invatam sa ne prezentam. Invatam sa ne comunicam ideea, produsul, in timp ce aici nu se pune foarte mult accentul pe asta. Eu am avut o sansa enorma sa plec acolo. Scoala este necesara, dar nu suficienta, conteaza foarte mult partea autodidacta, nu poti sa te astepti sa inveti tot. Pleci cu niste notiuni, inveti cum sa iti exploatezi creativitatea, cum sa extragi ideile din tine si din exterior. Acolo partea creativa dureaza trei ani, dupa care mai sunt doi ani de business si management, dar sunt la alegere. Eu am invatat de una singura zona de business”, spune fondatoarea MLH Creation Factory.
In cei 11 ani de la momentul in care a inceput businessul, cel mai dificil lucru a fost gasirea clientilor. Insa, in prezent, acest lucru nu mai este o problema.
Numarul de cliente si de comenzi s-a triplat in 2013
In 2006 a inceput sa participe la targuri internationale de profil, iar anul trecut, datorita extinderii globale, compania si-a triplat numarul de comenzi si de cliente.
„Ne-am extins foarte mult in Europa, Rusia, Brazilia, SUA, Africa de Nord, Australia. In Asia suntem deocamdata destul de putin prezenti. In jur de 90% din vanzari sunt la nivel international, iar cele mai importante piete sunt Orientul Mijlociu si Europa. Insa vanzarile depind de la sezon la sezon. Daca avem rochii putin mai acoperite, cu maneci mai lungi au mai mult succes in Orientul Mijlociu, in timp ce daca folosim culori mai tari se vor vinde mai bine in Europa de Sud. Pe de alta parte, daca sunt culori mai inchise se vand mai bine in Europa de Nord”, explica Maria Lucia Hohan.
Citeste tot materialul: Romanca de 33 de ani care imbraca vedetele de la Hollywood: 90% din vanzari sunt la nivel international, pe Wall-Street.ro
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate