In ultimii ani, pe langa traditionalele bonuri de masa, atat companiile romanesti, cat si multinationalele ofera si o serie de beneficii non-financiare in vederea fidelizarii, motivarii si retentiei angajatilor.
„Daca la intrarea intr-o de companie aceste beneficii nu au o asa mare importanta, mai ales daca angajatul este proaspat absolvent, existand tendinta de a minimaliza importanta acestor avantaje in detrimentul unor unelte de lucru clasice cum sunt laptop-ul, telefonul mobil si masina, odata cu inaintarea in varsta majoritatea angajatilor incep sa constientizeze importanta unei sali de fitness de exemplu sau a unei asigurari medicale”, a declarat pentru Wall Street, Calin Sandru, Account Manager Adecco.
In prezent, trendul bonusarilor, desi imatur, incepe sa ia amploare iar companiile incep incet incet sa se autoeduce in spiritul oferirii de beneficii cat mai atractive. „Fiecare companie isi alege singura ritmul de dezvoltare la capitolul motivare si gradul in care constientizeaza necesitatea oferirii unor pachete extrasalariale cat mai atragatoare”, este de parere Eliza Simion, Junior Human Capital Consultant, Lugera&Makler.
La randul lor, candidatii sunt tot mai informati cu privire la oportunitatile existente pe piata si isi indreapta atentia spre angajatorul care se vinde mai bine. In acest fel, criteriile pe baza carora un angajator este defavorizat in raport cu altul devin uneori subiective, cresterea interesului candidatilor va fi direct proportionala cu maiestria companiilor de a face cea mai buna oferta privind intregul pachet recompensatoriu, a adaugat Simion.
2008 vs 2007
Piata fortei de munca, nivelul de pregatire al candidatilor, metodele de atragere a acestora, intrarea pe piata a unor noi jucatori, dezvoltarea la nivel organizational sunt criterii ce au condus, nu numai la o mai buna coordonare a costurilor alocate pentru fidelizarea angajatilor, ci si la delimitarea noutatilor in materie de bonusuri pentru anul in curs.
„Orice companie care dispune de maturitate in afaceri, va sti sa cumuleze si sa dimensioneze echilibrat bonificatiile financiare, investitiile in pregatirea colaboratorilor, precum si delimitarea si acoperirea nevoilor de business si nu in ultimul rand, de personal, si sa isi canalizeze adecvat si optim viziunea in acest sens pentru a obtine performanta si succes”, sustine Anca Neagu, Senior Consultant Professional.
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară