IN ACEST ARTICOL:
In prezent, trendul bonusarilor, desi imatur, incepe sa ia amploare iar companiile incep incet incet sa se autoeduce in spiritul oferirii de beneficii cat mai atractive.

Multe companii multinationale incep sa acorde bonusurile personalizate, in functie de fiecare nivel ierarhic al organizatiei.

„Pentru o mai buna optimizare a acordarii acestor tipuri de beneficii non financiare multe organizatii aleg metoda survey-ului intern pentru a afla bonusurile dorite de fiecare angajat, astfel incat acesta isi poate alege ceva ce i se potriveste si este multumit, iar departamentul financiar impreuna cu cel de resurse umane stiu in ce costuri se incadreaza pentru anul respectiv”, potrivit lui Calin Sandru.

Spre deosebire de 2007, pentru anul in curs ponderea beneficiilor va creste si va fi tot mai diversificata. „Se vor pastra tichetele de masa si asigurarile medicale ca si bonusuri standard, la care se vor adauga motivari precum programe de training, abonamente la sali/saloane de intretinere, asigurari privind sisteme de pensii facultative. Va incepe sa ia amploare fenomenul oferirii de excursii si oportunitatilor de team-building”, este de parere Eliza Simion, Junior Human Capital Consultant, Lugera&Makler.

Bonsuri clasice vs. bonusuri vedeta

Bonurile de masa, tichetele cadou, asigurarea sau decontul transportului, telefonul de serviciu sunt beneficii care au intrat deja in sfera bonusurilor „clasice”, fiind preponderent incluse in marea majoritate a ofertelor active pe piata.

“Avalansa de bonusuri pentru fidelizarea angajatilor a dus la trecerea in plan secundar a importantei acestor beneficii. Telefonul mobil nu mai este de mult timp un lux iar tarifele de comunicare scad de la an la an,astfel incat iese din prioritatile angajatilor”, sustine Calin Sandru.

De asemenea, decontarea transportului nu mai este considerata de multa vreme un ”bonus”, foarte multe companii ocupandu-se activ de transportul angajatilor prin colaborarea cu firme de transport sau folosirea de autobuze proprii, iar pentru angajatii care au masina personala se ofera posibilitatea de a oferi bonuri de benzina sau „ bonuri cadou”, a adaugat Sandru.

Angajatii isi pierd interesul fata de bonusurile clasice, ei trebuie motivati continuu prin abordarea de oferte actualizate la pretentiile pietei. Astfel, angajatorii penduleaza spre ideea de a acorda stimulente din ce in ce mai creative, care sa le ofere un avantaj competitiv.


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri