Bonusurile clasice, in special tichetele de masa, sunt cele care raman la baza pachetului salarial, iar odata cu trecerea timpului vor fi considerate ca o obligatie neoficiala, schimbandu-si denumirea de bonusuri, este de parere Eliza Simion.
Pentru anul in curs atuurile constau in bonusurile inedite, care depind de implicarea, intuitia si interesul fiecarei companii in parte.
Bonusuri vedeta in 2008
Excursiile cu destinatii exotice, programele MBA, pensiile private si asigurarile de viata, participarea la seminarii si traininguri internationale, abonamente la sali de fitness, servicii de ingrijire a copiilor oferite de organizatie pentru a suplini cresa sau gradinita, asigurarile medicale vor fi in 2008 cele mai atractive bonusuri utilizate de organizatii in motivarea si retentia angajatilor.
In prezent, aproximativ 60% dintre companiile romane faciliteaza servicii de asigurari medicale, in timp ce doar 10% asigura abonamente la saloane specializate si excursii, comparativ cu media de 15% din tarile europene, sustine Eliza Simion.
Procentul ridicat al companiilor care asigura asigurari medicale poate fi explicat prin faptul ca angajatii romani simt nevoia de protectie si siguranta, astfel, beneficiile medicale sunt cele mai semnificative, observandu-se deschiderea consumatorilor catre integrarea in cadrul unui sistem de sanatate privat, care presupune serviicii desfasurate la un nivel calitativ superior, a adaugat Simion.
In alte tari o asigurare medicala poate fi cotata drept banala, datorita faptului ca majoritatea angajatorilor ofera aceste beneficii considerate a fi de baza, in timp ce in Romania, unde de-abia incep sa se impuna pe piata cabinetele private, serviciile capata rezonante inedite, este de parere consultantul de la Lugera&Makler.
Facilitatile oferite pentru ingrijirea copiilor, reprezinta la randul lor unul din beneficiile importante pentru angajatii romani. „Multe companii au inteles importanta unei astel de facilitati si au deja inclus in pachetul de beneficii extrasalariale astfel de servicii”, sustine Anca Neagu. Aceste tipuri de beneficii probabil ca se vor extinde la nivelul mai multor companii anul acesta, a adaugat Neagu.
Un articol de Adina Vidroiu
Sursa: wall-street.ro
Citeste si alte articole pe wall-street.ro. Noi iti recomandam urmatoarele:
Agentiile de turism vor opera reduceri de preturi de pana la 30%, anul viitor
Numarul reclamelor TV la mancare nesanatoasa, scadere cu 34% in Marea Britanie
Numarul de slujbe disponibile pana la Craciun a scazut la 11.442
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri