Cred foarte mult in ideea de bogatie. Bogatia despre care vorbesc eu difera de bani. Se refera la calitatea si cantitatea experientelor pe care le poti trai. Dar banii, cel putin pana la un punct, sunt o cale de a ajunge la acest tip de bogatie. Deci are sens sa descoperi cat valorezi ca angajat, din punct de vedere financiar.
Banii sunt un convertor. Ii primesti in urma unei activitati pe care o desfasori, si ii folosesti pentru a iti lua un costum nou, a participa la un curs, a merge intr-o vacanta. Daca banii pot fi transformati in altceva, ce poate fi transformat in bani? Sau, in cuvinte mai putin filozofice, pentru ce merita sa fi platit?
Pare o intrebare simpla, cu un raspuns usor, insa am constatat din experienta de recrutare atat a mea cat si a altora, ca numeroase persoane isi stabilesc asteptarile salariale dupa criterii cel putin bizare:
• Mihai este hotarat sa ceara pentru jobul care i se ofera 800 de euro pe luna. Cand afla ca se cere si cunoasterea buna a limbii engleze, cu care el are nevoie sa se puna la punct, se decide sa ceara 1000 de euro. in mintea lui, daca depune un efort in plus sa aprofundeze engleza, e normal sa ceara mai mult. Dupa aceeasi logica, un angajat care vorbeste fluent engleza, deci este mai bine pregatit pentru job, ar trebui sa ceara mai putin.
• Adriana tocmai a terminat facultatea si nu are experienta. La interviul la care merge, cand este intrebata de asteptarile salariale, ea face un calcul rapid: chiria, mancare, haine, iesit in oras, bani de pus de-o parte, deci fara 700 de euro nu sta de vorba. Cererea se bazeaza strict pe nevoile ei. Folosind acelasi mecanism de luare a deciziei, daca se intampla sa aiba si 2 copii, rata la apartament, masina si televizor, trebuia sa ceara 2000 de euro.
• Petre este reprezentant vanzari pentru o companie farmaceutica si i se propune o promovare ca manager al departamentului de vanzari. tinand cont de complexitatea postului oferit, el cere o crestere de salariu de la 600 la minim 1500 de euro. in ciuda faptului ca nu are experienta de management si cel putin initial, el nu ar fi foarte eficient in acest nou job.
Vezi o problema? In exemplele de mai sus, persoanele isi stabilesc asteptarile financiare intr-un mod pur egocentric: se raporteaza la efortul personal, nevoile personale si respectiv, la complexitatea jobului. Astfel, ignora singurul criteriu eficient de stabilire a salariului: rezultatele pe care le poti produce pentru angajator.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri