IN ACEST ARTICOL:
Simti ca ti-ai gasit, in sfarsit, locul, iar cautarile dupa jobul perfect s-au terminat. Asta inseamna ca ai facut alegerile corecte in cariera. Important in acest punct este sa iti pastrezi locul castigat si statutul de profesionist in ochii colegilor. Iar noi ti-am pregatit un ghid cu pasii pe care trebuie sa ii urmezi pentru a deveni imposibil de concediat.

Concurenta de pe piata fortei de munca este in continuare mare, cu atat mai mult daca vorbim despre astfel de locuri de munca in Bucuresti. De aceea, este important sa lucrezi continuu la imaginea ta si la felul in care colegii si superiorii te percep. Este esential sa fii de neinlocuit! Iata cum o poti face in 8 pasi:

1. Urmareste cu atentia fluctuatiile industriei in care lucrezi

Nu ignora schimbarile domeniului in care profesezi. Simpla indeplinire a sarcinilor zilnice nu iti creste relevanta la locul de munca. Inovatia este cuvantul cheie in orice domeniu. Analizeaza evolutia competitiei, gaseste metodele cele mai eficiente de lucru, vino cu propuneri noi pentru departamentul tau sau pentru modul de lucru al companiei tale per ansamblu, incearca sa intelegi schimbarile, nu doar sa le asimilezi.

Documenteaza-te si nu te rezuma doar la ceea ce tine strict de atributiile tale, ci incearca sa intelegi contextul in care au avut loc schimbarile, ce le-a determinat si cum poti profita de ele in compania ta. Capacitatea de adaptare este intotdeauna apreciata, de aceea persoanele care o detin sunt si cele care raman mai mult timp in companie. Este bine ca atat superiorii tai cat si colegii sa stie ca esti un om pe care se pot baza, indiferent de directia in care se indreapta lucrurile.

2. Invata ceva nou

Pentru a-ti mentine statutul, trebuie sa fii intotdeauna la curent cu noutatile industriei in care lucrezi. Aboneaza-te la publicatii de specialitate, la newslettere, acceseaza site-uri de cariera sau de profil, urmareste emisiuni relevante. Evolutia tehnologica a generat, printre altele, un acces mult mai facil la informatie. Profita de asta! Nu astepta sa ti se sugereze sa inveti ceva nou, ci fa-o voluntar si impartaseste cunostintele nou dobandite si cu colegii si superiorii tai. Joburile in Bucuresti nu iti lasa foarte mult timp liber, insa poti sa il investesti pe cel pe care il ai in proiecte interesante.

Aceasta atitudine se poate concretiza intr-un real avantaj in fata colegilor tai si eventualilor concurenti pentru postul tau. Nu lasa lipsa timpului sa te impiedice sa asimilezi noi cunostinte. Organizarea eficienta a task-urilor zilnice iti va oferi posibilitatea sa dedici o parte din timp si altor activitati de invatare si perfectionare.

3. Devino specialista pe una dintre nisele domeniului tau

Nu poti cuprinde si perfectiona toate informatiile din domeniul in care lucrezi. Nici macar invatand continuu. Insa te poti asigura ca stapanesti una dintre nisele domeniului, ca esti persoana catre care toti colegii si superiorii se vor indrepta atunci cand cauta sa inteleaga cum functioneaza lucrurile, cand cauta ajutor si sfaturi. Vei deveni, astfel, expertul biroului intr-un domeniu - ceea ce iti va creste cu siguranta valoarea si relevanta in companie.

4. Experimenteaza

Faptul ca esti la curent cu noutatile nu este suficient. Important este sa le aplici si sa o faci eficient. Sa adaptezi toate modificarile din industria ta profilului si activitatilor companiei pentru care lucrezi este o miscare care va fi apreciata. Chiar daca este posibil sa nu iasa totul perfect din prima incearca, sa nu ai rezultatele asteptate inca de la inceput, nu lasa asta sa te demotiveze.

Fii deschis la propuneri noi, analizeaza-le si fa alegeri bazate pe argumente. Chiar daca esti de parere ca ceva nu ti se potriveste, nu se potriveste modului tau de lucru sau modului de lucru al companiei, nu refuza propunerea din start, ci vino cu argumente care sa justificie raspunsul tau.

5. Investeste in imaginea ta

Chiar daca esti angajata pe pozitia pe care ti-ai dorit intotdeauna sa profesezi, nu inseamna ca trebuie sa iti pui CV-ul intr-un sertar si sa-l dai uitarii. Actualizeaza-ti profilurile online de pe retelele de socializare si de pe portalurile de cariera, adaugand toate realizarile noi, diplomele obtinute, proiectele coordonate. Fa din numele tau un brand - nu doar pentru colegii si superiorii din companie, ci pentru intreaga industrie in care lucrezi. Vei deveni, astfel, un angajat valoros pentru compania ta si pentru industrie.

Accepta invitatiile de a sustine prezentari si de a impartasi expertiza ta in cadrul evenimentelor de profil. Astfel, nu doar ca vei ajuta compania pentru care lucrezi sa-si demonstreze expertiza si credibilitatea in domeniu, ci te vei ajuta pe tine insuti sa cresti si sa demonstrezi chiar si in afara companiei care iti sunt abilitatile si competentele.

6. Nu uita sa socializezi

Nu vorbi doar cu colegul de birou, doar cu cei din acelasi departament ca si tine sau doar cu superiorii tai. Incearca sa legi legaturi de colegialitate sau chiar prietenie cu toti oamenii din compania in care lucrezi. Cu toate ca cel mai probabil ti-ai asumat un volum mare de munca, fa-ti timp si pentru cei din jur. Fii sociabila si participa la activitatile de grup, la petrecerile organizate cu diverse ocazii, la team building-uri sau sedinte. Fa-ti simtita prezenta in companie. Nu este suficient sa iti indeplinesti munca cu responsabilitate, ci trebuie sa demonstrezi ca esti un om de echipa, care, in cazul unei restructurari sau reorganizari, se poate integra cu succes in orice departament.

7. Imbratiseaza beneficiile tehnologiei

Uita de Farmville si ia-ti noul pachet Office pentru telefon. Astfel, vei putea edita documente sau crea unele noi oriunde te-ai afla. Acceseaza adresa de mail de la munca de pe telefon pentru a te asigura ca raspunzi in timp util tuturor intrebarilor colegilor sau clientilor. Foloseste Google Maps si asigura-te ca ajungi in timp util la toate sedintele si intalnirile de afaceri. Daca tot biroul ramane fara internet (si tehnologia mai da gres uneori), daca e o pana de curent sau daca pur si simplu trebuie sa lucrezi urgent din alta parte, folosesteinternetul de pe gadget-urile mobile pentru a te conecta de pe laptop si a iti indeplini task-urile la timp.

Iti vei organiza mult mai usor biroul daca vei renunt la numeroasele biletele lipite peste tot, la agendele aglomerate de notite, la foile pe care ai scris in graba si pe care nu mai stii unde le-ai pus. Poti organiza totul mult mai usor pe telefon sau tableta, in foldere speciale, impartite dupa categorii, importanta sau deadline. In plus, ai intotdeauna acces la ele. Profita de solutiile de chat disponibile, creeaza grupuri in functie de proiectele la care lucrati si asigura-te ca toti colegii tai afla despre schimbarile de ultim moment.

8. Impartaseste rezultatele cu colegii si superiorii tai

Realizeaza documente de evaluare dupa finalizarea fiecarui proiect pe care il coordonezi si impartaseste-le cu colegii tai. Astfel, ii tii la curent cu evolutia lucrurilor care tin de tine in companie, ii ajuti in proiectele lor cu sugestii relevante si arati, in acelasi timp, ca esti organizata. Arata-le care sunt rezultatele muncii tale si nu privi aceasta lucru ca pe o lauda nejustificata, ci ca pe o necesitate pentru a-ti demonstra constant relevanta si contributia.

Sursa foto: Shutterstock


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri