Canalele principale de comunicare sunt: vizual, auditiv si kinestezic.
Foloseste cele trei canale de convingere!
Astfel ii poti transmite mesaje sefului tau folosind verbe vizuale, auditive sau kinestezice. De regula aceste tipare ale gandirii nu apar in forma pura ci regasim in limbajul oamenilor o combinatie de doua canale dintre cele trei, din care unul din ele predomina mai mult. Recunoasterea limbajului folosit de sef ne da un indiciu clar asupra limbajului potrivit pe care ar trebui sa-l folosim si noi! Sa luam un exemplu pentru clarificare:
Un Vizual ne va spune: Am mai vazut asemenea propuneri si nu ma intereseaza!
Un Auditiv va spune: Am mai auzit de asemenea propuneri si nu ma intereseaza!
Un Senzitiv va spune: Am mai avut de-a face cu oferte asemanatoare si nu ma intereseaza!
Cel mai des vom intalni sefi care se vor exprima in termeni vizuali, apoi senzitivi (kinestezici) iar cei mai putini sunt auditivii. Mai exact, fiecare dintre ei va face referiri la lucruri personale sau sentimente conform schemei de mai jos:
Un VIZUAL iti va spune: Ce culoare are!; Cat este de clar!; Cat este de mare!, Cat este de mic!; In ce spatiu incape!; Unde este asezat!, La ce distanta este!, Cat este de lung!; Cat este de rapid!; Unde este pozitionat!
Un AUDITIV iti va spune: Cat de tare!; De unde se aude!; Cine spune!; Ce ton are!; Vorbeste repede!; Se aude bine!; E armonios!; Cat este de clar!; Cat de continuu!
SENZITIV: Cat de rece!; Cat de cald!; Cat de incitant!; Cat de inspaimantat!; Cat de calm!; Cat de puternic!; Cat de bine!; Cat de rau!; Cat de optimist!; Cat de lejer!; Cat de strans!; Cat de apasat!; Cat de fin!; Cat de aspru!
Datele de mai sus va vor ajuta sa identificati profilul sefului. Tie ca angajat, nu-ti ramane decat sa vorbesti pe limba lui!
Astfel ca unui vizual ii vom stimula simtul vizual, unui auditiv vom incerca sa-i prezentam senzatiile auditive iar unui kinestezic ii vom vinde doar sentimente interne.
Cel putin in prima faza a discutiei trebuie sa insistam pe canalul principal al sefului (pe tiparul lui de gandire preferat).
Intra pe aceeasi lungime de unda cu seful!
In plus este important sa te adaptezi momentului si sa intri pe aceiasi lungime de unda cu seful. Nu trebuie nici sa fii milog, nici sa ai un aer de superioritate, trebuie sa adaptezi comportamentul tau la cel al sefului! De exemplu, daca seful e suparat este contraindicat sa incerci sa-l inveselesti sau sa-i spui ca nu are rost sa fie suparat pentru ca acesta va trage concluzia ca nu-ti pasa.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri