In acelasi timp auzim de prieteni, cunostiinte sau rude de ale noastre care nici macar nu trebuie sa caute sa se angajeze, ci doar sa accepte sa mearga la interviurile la care sunt invitate? Oare este adevarat ? Oare chiar sunt persoane care sunt angajate fara sa caute in mod activ sa se angajeze?
Raspunsul este DA, chiar se intampla. Si se intampla pentru un motiv foarte simplu: acele persoane au o credibilitate castigata pe piata. Pe parcursul experientei de Manager de Resurse Umane in firmele in care am lucrat, am observat si chiar organizat propunerea de oferte de angajare unor oameni cu care colaboram sau doar ne cunosteam, chiar fara ca acestia sa-si caute un loc de munca acolo. Astfel de exemple merita studiate pentru ca ele prezinta situatia sublima pe care ar trebui sa ne-o dorim fiecare dintre noi.
Imaginati-va urmatoarea situatie: primesti un telefon, persoana se introduce; reprezinta o firma mare, cu o buna reputatie pe piata, care fie te cunoaste direct fie este interesata sa angajeze profesionisti ca si tine si care ar fi foarte incantata daca ai fi interesat/a sa discuti oportunitatea care s-a invit. Dai cateva informatii despre tine prin telefon, ulterior esti invitat la interviu, mai urmeaza un interviu dupa care un ultim interviu, totul intr-o perioada scurta de timp, pentru ca se grabesc sa nu te piarda. Totul se intampla in cateva saptamani. Cateva zile mai tarziu primesti telefonul cel mai important: au luat decizia sa-ti faca o oferta de angajare pe care o studiezi si pe care o accepti.
Stiu sigur ca in momentul de fata, cel putin jumatate dintre dumneavoastra, veti spune: “Bine, bine... astea sunt povesti, eu niciodata n-am sa ajung in situatia asta, eu acum am nevoie de un job mai bun”. Din punctul de vedere al unui “coach” de cariera, fiecare dintre noi poate ajunge in situatia asta, daca reusim sa deschidem ochii si sa intelegem cateva principii de baza.
Ce anume trebuie sa facem pentru a ajunge intr-o astfel de situatie?
Solutia pe care am extras-o din ultimii 7 ani petrecuti ca manager de resurse umane in companii multinationale de prim rang, in Romania si in lume, este urmatoarea: CREDIBILITATE. Pentru mine CREDIBILITATEA este compusa din doua elemente: un CARACTER puternic si dobandirea unui set de COMPETENTE CRITICE.
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate