3. „Facebook-ul e privat, e doar pentru prieteni”
Cea mai mare greseala pe care o poate face un antreprenor este sa incerce sa puna o bariera intre viata personala si cea profesionala. in opinia specialistului, opinia publica nu reuseste sa faca distinctie intre cele doua dimensiuni, ba chiar va suprapune viata personala peste cea profesionala, acordandu-i o mai mare relevanta. “Sunt oameni de afaceri, altiminteri foarte respectabili, la care un simplu search pe Google releva doar profilul de Facebook incarcat cu poze intime sau in situatii care pot fi considerate mult prea personale. Este decizia fiecaruia cum isi foloseste contul privat de Facebook, insa trebuie sa avem in vedere faptul ca Facebook-ul nu este 100% privat. Oricand o fotografie nepotrivita pentru statutul nostru, o postare sau un comentariu nepotrivit pot fi vazute de o companie mare, care ar dori sa colaboreze cu noi. Printre criteriile lor de selectie se poate numara, fara doar si poate, modul in care ne gestionam reputatia online. Pe langa business, asocierea dintre cele doua entitati se realizeaza si la nivel de imagine”, explica specialistul in branding personal.
4. „Nu folosesc LinkedIn”
Daca pe Facebook avem ocazia sa ne aratam latura „umana”, adica sa permitem oamenilor sa ne cunoasca preocuparile si preferintele din viata personala, pe LinkedIn avem ocazia sa ne expunem CV-ul si lumea sa ne remarce realizarile profesionale. in plus, pe LinkedIn avem recomandarile celor cu care am colaborat de-a lungul timpului si care ne ofera credibilitate. “In lumea profesionistilor, daca nu ai cont pe LinkedIn, nu prea existi. Asa ca ar trebui sa ne mai gandim inainte de a lua decizia de a exclude total aceasta retea sociala din strategia noastra de imagine. Postarile noastre de pe LinkedIn trebuie sa reflecte nu doar trecutul sau prezentul nostru profesional, ci mai ales viziunile noastre, care i-ar putea inspira si pe altii si care si-ar dori sa lucreze cu noi la un moment dat”, spune Alina Bota.
5. „Social media e o prostie!”
De cealalta parte, exista oameni de afaceri care afirma ca Social Media este doar un mediu destinat relaxarii, nu si un mediu de promovare a afacerii. “Facebook si Google ofera unelte extrem de eficiente de promovare in mediul online, unde putem targeta publicul pana la cel mai profund interes al sau. In toata epoca Web 2.0., Social Media si Google au reusit sa construiasca un profil socio-uman al publicului atat de complex, incat in actuala etapa de dezvoltare a Internetului, Web 3.0., ne sunt servite reclame conform intereselor noastre. Cea mai mare greseala pe care o putem face in afaceri, la ora actuala, ar fi sa excludem Social Media si Google din strategia noastra de relationare cu potentialii clienti”, conchide Alina Bota, consilier de branding personal si fondatorul companiei de training LevelUp Vision.
Foto homepage: GaudiLab /Shutterstock
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri