"Primul pas este sa avem sincronizare cu sistemul de gestiune. Daca avem peste 100 de produse, este extrem de dificil sa depunem efort dublu pentru modificarea de preturi si stocuri. Un alt aspect primordial este generarea automata de facturi. De ce? Pentru ca indiferent de faza in care te afli, scopul nostru este sa ne ocupam de vanzarea propriu-zisa, marketing, PR, nicidecum de stat in fata unui laptop sa verificam linii de facturi, daca aceastea au fost introduse corect in programul de facturare. La fel, trebuie sa avem automatizare cu echipa de curieri si, optional, cu stocurile furnizorilor. Astfel, castigam timp pretios micsorand timpii de procesare si de livrare”.
2. Dezvoltarea unei comunitati fidele in jurul magazinului.
“De cele mai multe ori, oamenii nu cumpara dintr-un loc doar pentru produsul in sine, ci pentru relatia sentimentala care s-a creat intre cumparator si vanzator. Un magazin online care se respecta si isi respecta cumparatorii fideli, ii va tine la curent non-stop cu privire la reduceri, oferte, va personaliza newsletter-ul conform dorintelor si nevoilor cumparatorului, va crea tombole, ii va face sa se simta speciali si parte dintr-o familie mai mare”, explica acesta.
3. Investitie in relatia online cu clientii.
“Cand un om isi doreste neaparat sa cumpere ceva din online, el va face tot posibilul sa cumpere, indiferent de magazin. Castig de cauza au intotdeauna magazinele online care raspund imediat la mesaje, nelamuriri, intrebari etc. Exista suficient de multe astfel de magazine virtuale care dispun de un plugin de livechat, insa nu exista intotdeauna persoane disponibile care sa raspunda in maxim 2 minute la mesaje. Mai nou, se folosesc asa-zisii robotei inteligenti care au mesaje predefinite in functie de anumite cuvinte-cheie. Sunt utile, chiar foarte utili, insa orice lucru automatizat trebuie urmarit indeaproape de factorul uman”.
4. Simplitatea vinde mai bine si mai mult.
“Indiferent ca vrei un magazin B2B cu functionalitati particulare sau un marketplace, alege o cale de rezolvare simpla. Nu lua decizii pripite, aloca-ti timp pentru orice decizie majora. Simplitatea pleaca si de la design-ul magazinului sau de la butoanele de cumparare, review sau share-uire. Marile magazine online sunt lite, nicidecum nu isi incarca pagina inutil, astfel incat site-ul sa devina tot mai greoi si mai dificil de parcurs”, conchide Florin Macau.
* Florin Macau, in varsta de 25 ani, a terminat Facultatea de Matematica si Informatica, sectia Informatica la Universitatea din Bucuresti. Lucreaza in automatizari inca din perioada studentiei si s-a oprit la ecommerce-ul din Romania intrucat crede ca domeniul mai are multe aspecte de imbunatatit si vrea sa ia parte la acest proces. Nu doreste sa renunte la programare, intrucat e prima lui pasiune, urmata de gatit. A trecut prin toate tipurile de aplicatii mobile, desktop si web cu compania proprie FamDev Software (www.famdev.ro). Jongleaza intre dezvoltare-consultanta software-automatizare de procese, iar acum incearca sa ajute magazinele online prin platforma FamShop, dezvoltata in intregime de el (www.famshop.ro).
Foto homepage: Rawpixel.com /Shutterstock
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri