Nu se pune problema "daca"... Este doar o problema de "cand" tu si afacerea ta veti fi afectati de un dezastru natural sau uman. Sansele ca operatiile tale normale de afaceri sa fie intrerupte de esecul echipamentului, eroarea unui operator, caderi de energie, sau alte calamitati si dezastre sunt mai mari azi decat oricand altcandva. Planificarea si pregatirea inainte ca dezastrul sa loveasca este cel mai bun mod sa te asiguri ca afacerea va supravietui! Aici sunt 10 pasi pe care poti sa ii faci pentru a-ti proteja afacerea:
1. Creaza o echipa pentru un dezastru virtual in compania ta.
O echipa pentru dezastru virtual este cea mai buna modalitate de a stange informatii si perspective ceea ce este esential in pregatirea unui plan eficient de prevenire sau recuperare dupa un dezastru. O planificare potrivita de acest fel necesita informatii din toate perspectivele companiei tale, si deasemenea de la surse exterioare.
2. Sustine un inventar complet al bunurilor.
Asigura-te ca incluzi tot echipamentul, echipamente, aprovizionarilor si inventarului. Apoi mareste-ti inventarul scris cu fotografiii si/ sau casete video a tuturor zonelor.
3. Protejeaza-ti echipamentul.
Muta echipamentul departe de usi si ferestre unde pot fi distruse de daramaturi, vant si apa in timpul unei furtuni. Protejeaza echipamentul major industrial sau de productie, masinariile din birou, computerele, componentele periferice si accesoriile, de praf, mizerie, daramaturi, umezeala si fluctuatii electrice. Invstaleaza scheme de blocare a reactiei si surse de electricitate neintrerupta. Acopera echipamentul pentru a-l proteja de scurgeri de apa de la tevile si instalatiile din tavan.
Muta echipamentul, documentele, proviziile si inventarul din subsoluri si alte zone predispuse la inundatii.
4. Protejeaza-ti registrele vitale.
Identifica registrele vitale operarii in afacerea ta. Depoziteaza copii ale acestor registre intr-un loc ferit. Implementeaza un program de management a registrelor si proceduri standard de manevrare a dosarelor electronice si documentelor scrise pe hartie. Stabileste si imputerniceste un sistem de sustinere a datelor din computer.
5. Stabileste depozitarea ferita sau politici de locatie alternativa.
Dezvolta o politica pentru depozitarea ferita a documentelor originale puternice, rapoartelor vitale si dosarelor electronice foarte importante. Stabileste o locatie alternativa sau de urgenta de unde sa poti indeplini functiile critice ale afacerii tale in cazul in care nu ai putea sa intri in cladire. Daca mai sunt si alti membrii in personalul tau, asigura-te ca ei inteleg aceste politici si responsabilitatile individuale in timpul si dupa situatia dezastruoasa.
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară
Investiție în viitor: EduAct amenajează curți de școală și grădinițe în mediul rural