Cum ajungi sa sari de la un job la altul si sa iti umpli CV-ul de joburi in cativa ani? In activitatea mea de consiliere in cariera (career coaching) am descoperit ca sunt doua metode comune: una este sa nu stii ce vrei, cealalta este sa accepti constant joburi care nu iti convin pentru ca initial ele suna bine.
Angajatorii de toate felurile au invatat sa proiecteze o imagine foarte stralucitoare despre ei si despre joburile pe care le ofera. De multe ori, este o imagine consistenta cu realitatea. Tot de multe ori, este o imagine deformata in sens pozitiv. si tot de multe ori, este o imagine care nu are mai nici o legatura cu ceea ce se intampla in realitate, pe principiul: „Afara vopsit gardul, inauntru leopardul”.
Cunosc inclusiv cazuri in care un angajator are un sediu mai mic si foarte bine pus la punct unde invita candidatii la interviu, si altul mai mare si destul de darapanat, unde candidatii deveniti angajati vor lucra, dar ei nu afla asta decat la stabilirea detaliilor finale ale angajarii. Iar unii nu afla nici atunci.
Sunt cazuri extreme, dar ideea de baza ramane aceeasi: este important sa poti penetra imaginea initiala proiectata de angajator si sa vezi in spatele ei, indiferent de gradul in care imaginea initiala deformeaza sau nu imaginea reala.
A face acest lucru nu este o abilitate separata. Este mai degraba o consecinta a unor trasaturi precum: gandire critica sau abilitatea de a citi limbajul non-verbal al oamenilor. Dincolo de asta, exista cateva strategii si practici, pe care daca le pui in aplicare in procesul de selectie prin care treci, te vor asista sa vezi, cel putin pana la un punct, fata reala a jobului si a angajatorului.
In continuare, voi discuta 3 astfel de strategii:
1. Mergi la interviu stiind ce cauti. Cele doua metode de a schimba des joburi sunt totusi corelate. Daca nu stii care sunt specific trasaturile pe care le cauti la un job si la o companie, ce conteaza pentru tine mai mult si ce conteaza mai putin, este foarte probabil sa nu cauti si sa nu vezi indiciile reale despre angajator, lasandu-te astfel pacalit de aparente.
2. Ia pulsul pietei. Folosind reteaua ta de contacte profesionale, de cunostinte, incearca sa ajungi la persoane care au informatii reale si utile despre angajatorul la care mergi la interviu. Multe din ele sunt subiective, dar acumuland date din surse multiple, iti vei putea construi o imagine relativ obiectiva despre angajator.
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate