Care este definitia personala a succesului?
Sorana Savu: Prestigiu fundamentat.
Ce anume motiveaza cel mai mult o femeie sa-si doresca sa reusesca in sectorul relatiilor publice?
Sorana Savu: Pot sa spun mai usor ce nu te motiveaza – nu te motiveaza banii. Pe mine m-a atras domeniul relatiilor publice când era foarte putin cunoscut in tara. Mi-a placut sa invat despre ceva nou, despre un domeniu al comunicarii mai putin evident, mai putin spectaculos, insa foarte influent si complex. Mi-am dorit sa-mi fac foarte bine meseria si cred ca asta ar fi ramas valabil fie ca era vorba despre PR, fie ca ar fi fost vorba despre orice altceva. Am trait si traiesc in continuare cu convingerea ca daca faci bine ce faci si cauti sa inveti ceva nou in fiecare zi, succesul, banii si altele asemenea vin de la sine.
Cum reusiti insa sa imbinati viata personala cu cea profesionala? Ati fost nevoita sa va sacrificati viata personala in favoarea carierei?
Sorana Savu: Pentru oricine, echilibrul intre viata profesionala si cea personala e greu de atins. Profesiile noastre tind sa-ti puna stapânire pe viata si pe preocupari. Daca nu-ti plac oamenii, daca nu iti face placere sa citesti, sa parcurgi zilnic presa, sa te plimbi prin magazine, sa observi permanent cum se comunica, ce se comunica si cu ce rezultate, e mai bine sa te tii la distanta de PR. Am avut o perioada in care munca in publicitate imi lasa extrem de putin timp pentru familie – era frustrant, obositor si, de la un punct incolo, deprimant pentru ca nu te mai puteai bucura de libertatea ta. Acum imi petrec aproape tot timpul alaturi de sotul meu, asa ca, cumva, chiar daca zilele de lucru sunt foarte incarcate, sunt mult mai usor de suportat in doi.
Ce inseamna sa pornesti in Romania o afacere pe cont propriu?
Sorana Savu: E un gest de curaj si de luciditate, pe care trebuie sa-l cantaresti bine inainte. In domeniul nostru, companiile se infiinteaza repede si se desfiinteaza la fel de repede, daca nu reusesc sa convinga piata ca au un punct de diferenta real, ca ofera ceva ce altii nu pot oferi. O companie e, de asemenea, o foarte mare responsabilitate – luna de luna, an de an, ai responsabilitati directe in fata clientilor tai si in fata angajatilor tai. Nu ai sefi deasupra sau in jurul tau cu care sa te consulti sau pe care sa dai vina. In cazul nostru a fost mai usor pentru ca am fost doi, amandoi cu experienta considerabila in profesie si cu competente diferite. Singur e mai complicat pentru ca trebuie sa fii pe de o parte un profesionist foarte bun si pe de alta parte manager, iar aceste seturi de competente nu se intalnesc prea des in aceeasi persoana.
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară