Schimbarea organizațională - motivație și moralul angajaților
Studiile arată că majoritatea oamenilor părăsesc organizațiile pentru că nu se simt apreciați de angajatori și/sau liderii de echipă. Acest proces ne asigură că suntem capabili să lucrăm cu personalul nostru pentru a le permite să vadă modul în care rolul lor se încadrează în valoarea generală produsă de organizație și modul în care această valoare se potrivește și se completează cu propria lor structură de valori personale, acesta fiind un proces extrem de eficient și necesar.
Direcție și focalizare
“Un bun instrument NLP, ce poate fi utilizat pentru a ajuta la crearea direcției și a unui bun focus personal și profesional, potrivit pentru a fi utilizat în interacțiunile directe într-un cadru de training în companii, este procesul de licitare a valorilor. Acest proces implică o prezentare generală a diferitelor domenii ale vieții și muncii pentru a stabili prioritățile și a identifica zonele de declin sau neglijare. Ne permite să convenim acțiuni și obiective măsurabile care au beneficii comune pentru individ și organizație”, explică psihologul Laura Maria Cojocaru.
NLP poate ajuta la dezvoltarea abilităților de “citire a minții”
“A spune că programarea neuro-lingvistică ne poate permite să ”ghicim” oamenii, nu este prea departe de adevăr. Înțelegerea indicilor non-verbali, para-verbali, a mișcărilor involuntare ale ochilor și a sistemelor principale de reprezentare a realității, ne furnizează informații prețioase pentru înțelegerea modului în care un potențial client sau colaborator se simte cu privire la experiența de vânzare/negociere și ne facilitează finalizarea cu succes a unei vânzări, negocieri, interacțiuni de orice tip”, spune psihologul.
NLP-ul îmbunătățește abilitățile de negociere la toate nivelurile
“O afacere de succes înseamnă, aproape tot timpul, negociere. Negociați zilnic cu angajații dvs., cu furnizorii, cu companiile concurente, cu specialiștii în marketing, cu firmele de publicitate, cu agenții de vânzări, și așa mai departe. Deoarece NLP vă ajută să înțelegeți și să coordonați mai bine orice tip de interacțiune umană, abilitățile de negociere ale tuturor celor din afacerea dvs. devin mai convingătoare și mai eficiente”.
NLP mărește moralul
“Imaginați-vă că toată lumea din compania dvs., de la director și fondator până la ultimul angajat, știe cum să comunice eficient. Toți știu cum să se înțeleagă între ei, precum și să înțeleagă pe deplin un coleg sau un senior executiv atunci când comunică personal, video sau audio. Când toată lumea înțelege ce spun toți ceilalți, inclusiv indicii nonverbali pe care oamenii îi oferă, locul de muncă al companiei dvs. va deveni unul mai plăcut, mai relaxant și, evident, mai eficient”, este de părere specialistul.
NLP este instrumentul optim pentru companiile ce oferă servicii de suport pentru clienți
Indiferent dacă clienții vă contactează pentru a se plânge, pentru a vă lăuda sau pentru a oferi sugestii, programarea neuro-lingvistică vă permite să înțelegeți ce este cu adevărat în mintea lor.
„După cum probabil știți, de multe ori când un client se plânge de serviciile companiei dvs., acesta răspunde cu adevărat la alți stimuli. Au o zi proastă, tocmai și-au pierdut slujba, au probleme de relație sau sunt influențați de o altă situație negativă. Când echipa dvs. de asistență pentru clienți poate prelua indicii fizice vorbite și nerostite, vor ști mai bine cum să vă păstreze clienții. NLP a fost conceput ca un mijloc pentru deblocarea potențialului personal și îmbunătățirea performanței. Acesta realizează acest lucru prin eliminarea barierei psihologice - cum ar fi frica de eșec - care în mod normal ne-ar inhiba să ne testăm abilitățile în situații în afara zonelor noastre obișnuite de confort. Oferind încredere pentru a depăși convingerile care ne-ar limita în mod normal, NLP creează o „plasă de siguranță” care ne permite să performăm în afara zonelor noastre de confort percepute, realizând mai mult decât credeam anterior că suntem capabili. Deoarece performanța personală a fiecărui angajat este piatra de temelie a productivității și succesului afacerii, aplicarea corectă a NLP poate îmbunătăți încrederea și moralul personalului, poate crește performanța și productivitatea echipei și, la rândul său, poate îmbunătăți satisfacția clienților”, conchide psihologul.
* Laura-Maria Cojocaru, președinte și fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI) și președinte și fondator al Asociației ”Generația Iubire” este Psihoterapeut şi Trainer în Programare Neuro-Lingvistică. A studiat natura minţii umane urmând 9 formări profesionale cu abordări diferite - psihoterapie integrativă, hipnoză clinică, relaxare și psihoterapie ericksoniană, psihoterapie de cuplu și familie, psihologie clinică, neuro-programare lingvistică, terapii florale Bach, consultant Panorama Socială, instructor internațional yoga.
Foto fr si main: De la Aquarius Studio /Shutterstock
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate