Așadar, iată câteva sfaturile utile cu ajutorul cărora să iei cea mai bună decizie cu privire la jobul pe care ți-l dorești.
Investiții în educația ta
În primul rând, viitorul tău angajator trebuie să îți pună la dispoziție diverse cursuri de specializare și traininguri specifice domeniului tău de activitate, ca să poți evolua profesional. Datorită noilor cunoștințe acumulate, vei putea primi pe mână proiecte complexe, iar astfel, vei putea să îți îmbunătățești CV-ul și să îți completezi portofoliul, deci vei avea mai multe șanse să avansezi în carieră și să obții un salariu mai mare. În plus, odată ce înveți mereu lucruri noi din punct de vedere profesional, o să eviți rutina și o să devii mai eficientă.
Beneficii din partea companiei
Pe lângă cursuri, angajatorul poate să îți mai ofere și alte beneficii, ca să se asigure că vei fi productivă și că vei rămâne motivată. De exemplu, în funcție de performanțele tale profesionale, poate să îți ofere bonusuri de performanță sau o mărire salarială. De asemenea, un alt beneficiu extrasalarial de care te poți bucura sunt tichetele de masa. Astfel, nu va mai trebui să scoți bani din buzunarul propriu pentru prânz, atunci când te afli la muncă. În plus, companiile îți mai pot deconta transportul, pot să îți ofere zile suplimentare de concediu, vouchere de vacanță sau să îți pună la dispoziție abonamente la săli de fitness ori la clinici private de sănătate.
Program de muncă flexibil
Un alt beneficiu pe care-l mai poți obține este un program flexibil de muncă, mai precis, posibilitatea de a lucra din confortul propriei locuințe, fie o zi sau mai multe pe săptămână, fie full time. Totuși, ar fi bine să îi precizezi de la bun început viitorului angajator că îți dorești să lucrezi de acasă. În plus, poți să îi oferi argumente cu ajutorul cărora să ți se îndeplinească această dorință. De exemplu, că vei da un randament crescut față de munca prestată de la birou ori că nu vei mai consuma resursele companiei odată ce vei munci de acasă.
Atmosfera în echipă
Un alt aspect important este atmosfera de care este ideal să ai parte în echipa cu care lucrezi. De aceea, înainte să iei decizia finală și să accepți jobul respectiv, trebuie să faci o verificare minuțioasă cu privire la valorile și misiunea companiei respective. Angajatorul trebuie să te asigure că vei avea parte de un mediu de lucru plăcut (unde colegii sunt sociabili), de o perioadă de adaptare și de ajutor profesional atunci când întâmpini o dificultate. Drept urmare, asigură-te că nu vei lucra într-un mediu tensionat, în care vei fi mereu stresată sau nu vei fi apreciată din punct de vedere profesional și personal. Dacă încă de la interviul de angajare simți că ceva nu este în regulă cu firma respectivă ori ai îndoieli, indiferent de beneficiile primite, indicat ar fi să explorezi și alte opțiuni care rezonează mai bine cu valorile tale.
Acestea sunt doar câteva dintre criteriile de care să ții cont atunci când îți dorești un loc de muncă ideal. Important e să fii sinceră cu viitorul angajator și să îi prezinți așteptările tale încă de la interviul de angajare. Apoi, trebuie să analizezi beneficiile pe care ți le oferă, iar astfel să analizezi ce impact vor avea atât din punct de vedere profesional, cât și personal. Gândește-te ce contează cu adevărat pentru tine. De exemplu, chiar dacă ai parte de un volum mare de muncă, poate te motivează pachetul salarial. Pe de altă parte, poate pentru tine nu primează banii, ci să faci ce-ți place și să ai parte de flexibilitate când vine vorba de job. Tu știi cel mai bine ce îți dorești.
Sursă foto: By Minerva Studio /Shutterstock
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară