Calitatea produselor sau serviciilor prestate de către firmă reprezintă principalul motiv pentru care clienții revin cu plăcere sau evită pe cât posibil o firmă. Nivelul scăzut al calității se datorează în primul rând superficialității cu care este abordată activitatea unei firme. Implementând un sistem de management al calității lucrurile nu mai pot fi tratate cu superficialitate pentru că va exista un plan foarte bine întocmit care trebuie să fie respectat cu sfințenie.
ISO 9001 este reperul avut de clienți pentru a putea stabili calitatea produselor și serviciilor pe care le achiziționează
Oamenii care doresc să achiziționeze diverse produse sau servicii țin cont de anumite repere pentru a putea realiza achiziții care să le satisfacă cât mai mult cerințele avute. Unul dintre cele mai importante repere analizate pentru a putea identifica cele mai calitative produse sau servicii este ISO 9001. Acesta este una dintre certificările oferite de către sistemul de management al calității. Rolul acestuia este de a identifica motivele pentru care activitatea unei firme nu se reușește să se ridice la nivelul dorit de către cei care dețin respectiva afacere. O astfel de identificare se realizează după ce specialiștii care oferă o astfel de certificare verifică în detaliu care este modalitatea prin care firma își desfășoară activitate.
Ca urmare a unei astfel de analizare se propune un set de măsuri care trebuie să fie implementate cât mai repede cu putință pentru ca activitatea firmei să devină din ce în ce mai bună din punct de vedere calitativ. În felul acesta numărul clienților va fi într-o continuă creștere ceea ce face ca obiectivul principal al firmei să fie atins. Spre deosebire de alte instrumente utilizate pentru promovarea serviciilor și produselor realizate de către firmă implementarea unui sistem de management al calității oferă o serie de avantaje, câteva dintre cele mai importante fiind detaliate în continuarea articolului.
Avantajele oferite de către deținerea unei certificări ISO 9001
Deținerea unei certificări ISO 9001 nu este o cerință obligatorie pe care trebuie să o îndeplinească firmele pentru a-și putea desfășura activitatea ci este facultativă. Cu toate că este o certificare opțională fiecare firmă ar trebui să o dețină pentru că oferă avantaje foarte importante în încercarea de a transforma firma într-o investiție rentabilă din punct de vedere financiar. Cele mai importante motive pentru care se recomandă deținerea unei astfel de certificări sunt următoarele:
- Creșterea vizibilității firmei și a încrederii pe care oamenii o au în produsele și serviciile oferite de către firmă. Este cel mai important motiv pentru care este necesară deținerea unei astfel de certificări pentru că prin crearea unei imagini cât mai bune a firmei crește nivelul profitului pe care aceasta îl înregistrează.
- Oferă cele mai eficiente soluții la riscurile care ar putea apărea ca urmare a desfășurării activității firmei. Oricât de bine ar fi gestionată activitatea unei firme există multe situații în care riscurile nu pot fi evitate. Pentru ca acestea să nu aibă un efect devastator asupra activității firmei trebuie să existe un plan de intervenții foarte bine pus la punct. Un astfel de plan vine la pachet cu obținerea certificării ISO 9001. Acesta are rolul de a oferi soluții de gestionare cât mai eficientă a riscurilor care pot apărea ca urmare a desfășurării activității firmei.
- Permite accesul la licitații organizate de către instituțiile publice. Cu toate că nu este obligatorie deținerea unei certificări ISO 9001 sunt situații în care deținerea unei astfel de certificări este condiție obligatorie pentru a putea avea acces la diferite licitații sau la diferite piețe.
- Contribuie la atragerea de noi investitori. În cazul în care se dorește realizarea unui parteneriat certificarea ISO 9001 este primul criteriu care este analizat de către un posibil investitor. În cazul în care aceasta lipsește sau este făcută doar pentru a putea bifa o condiție este clar că nu se poate pune bazele unui parteneriat.
Certificarea ISO 9001 trebuie să fie obținută de la o firmă care este specializată în oferirea de certificări ISO
Managerii de firme care înțeleg ce inseamna si la ce serveste acest tip de certificare trebuie să apeleze la o firmă care este specializată în oferirea de astfel de certificări pentru a putea obține certificarea care permite firmei să devină din ce în ce mai competivă din toate punctele de vedere. Pentru ca obținerea unei astfel de certificări să nu constitue o problemă greu de îndeplinit trebuie avut în vedere următoarele aspecte:
- Apelarea la o firmă care se bucură de apreciere din partea managerilor de firmă care au trecut prin procesul de certificare.
- Perioada de timp care trebuie să treacă până în momentul obținerii certificării ISO 9001.
- Optarea pentru o echipă de specialiști care se ocupă de tot ceea ce presupune procesul de obținere a certificării ISO 9001.
Aflând ce înseamnă și la ce servește deținerea unei certificări ISO 9001 este clar că o astfel de certificare nu trebuie să lipsească nici unei firme indiferent de mărime sau domeniu de activitate. De asemenea, pentru ca firma să fie și mai puternică din toate punctele de vedere trebuie obținute și alte certificări care fac parte din categoria standardelor de calitate.
Sursa foto: Pexels.com
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară