Prosperitatea însemnând nu doar să produci bani, dar să fii la nivelul emoțional care te servește, să ai relații hrănitoare, o viață socială activă, o sănătate de nota 10 și un stil de viață ancorat. Cu alte cuvinte să fii împlinit.
Dar să revenim la erori și la recomandări.
- Să muncești mai mult nu înseamnă neapărat mai multă productivitate și nici mai mulți bani. Nu ești o mașinărie. Puține lucruri contează cu adevărat, așa că alege: mai puțin, dar mai bine. De multe ori, antreprenorii care vin la mine în coaching confundă rolurile, de cele mai multe ori pe cel de manager cu cel de antreprenor, pe cel de consultant cu cel de antreprenor. Când ai o afacere la început de drum este greu să faci diferența între toate rolurile, dar chiar dacă momentan nu poți să externalizezi, pune pe hârtie tot ce faci și gândesște-te la ce poți să externalizezi atunci când vei avea bani.
Setează-ți clar obiectivele pe un an întreg ca să ai perspectivă și la ce să te raportezi când apare un proiect nou care te entuziasmează, dar care îți mănâncă din timp și din energie și nu îți aduce rezultate care să te alinieze cu obiectivul mare. Nu te pierde în multe proiecte mărunte. Unul, dar bun. Și revino mereu la el. Poți să ai obiectivul scris pe un post-it pe birou, la vedere, sau poți să-l ai pe desktop, ori prins într-un vision board.
- Te victimizezi constant că nu merge business-ul, că nu te înțelegi cu partenerul, că nu ai viața pe care ți-o dorești. Dacă doar te plângi, nu mai poți să acționezi, așa că recomandarea e să pui o acțiune în loc. Nu îți place cum a ieșit un proiect, vezi ce obiective ai avut, cum ai implementat și ce nu a funcționat și ce poți să îmbunătățești luna viitoare. Nu uita să faci follow-up constant: la final de zi, de săptămână, de lună, de an. Poate obiectivele au fost nerealiste sau poate ai sărit pași din implementare, ori poate nu ai vrut să auzi semnalele care au venit din exterior. Așadar, înjumătățește lamentările și dublează acțiunile. În economia unei zile, dacă îți monitorizezi acțiunile, o să vezi cât timp productiv pierzi verificând rețelele de socializare sau vorbind la telefon multe și mărunte. Cum ar fi să-ți setezi 30 de minute pentru social media dimineața și 30 seara?
- Este ok să te uiți la concurență, să fii conștienți că ai competitori, să vezi ce poți să faci tu diferit, dar nu este productiv să devenii obsedat de concurență. Comparându-te cu alții, îți negi potențial. Uită-te mai des în grădina ta interioară și pune-ți intenția să ajungi la oamenii care au nevoie de tine. E loc pe piață pentru toată lumea.
- La începutul fiecărei zile stai două minute de liniște, respiră și pune-ți o intenție pentru acea zi. Așa vei acționa targetat și nu vei simți că ești în voia sorții.
- Am lăsat cea mai mare greșeală la final ca să îți rămână gândul la ea, și anume că nu implementezi ce știi. Cu toții știm multe informații, dar nu le implementăm SAU le implementăm punctual, fără recurență, ori scoase din context, dintr-un plan integrat. Să știi nu e suficient. Asta nu ne crește business-ul. Așadar, implementare, recurență și determinare.
Ce punct rezonează cu tine? Sau ce ai mai adăuga pe listă?
Dacă ai întrebări pentru mine, le aștept cu drag la [email protected].
Foto fr si main: Maria Markevich /Shutterstock
Sunt Ana Nicolescu, Change Strategist. Susțin femeile antreprenor hotărâte și determinate să obțină claritate printr-un plan de business și strategie de comunicare cu sens și scop și să-și depășească...
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri