Oamenii se disting prin diferitele lor moduri de gândire, atitudini, valori și prin cunoștințele pe care le dețin, astfel că responsabilitățile dedicate managementului nu sunt deloc ușoare, nici pentru un manager cu experiență. Descoperă în acest articol cinci calități care țin de inteligența emoțională pe care ar trebui să le posede orice manager de succes
1.Autocunoașterea
Autocunoașterea este atunci când suntem conștienți de nevoile noastre, de valorile pe care le avem și de ceea ce ne face fericiți. Din acest punct de vedere, ea constituie un atribut esențial pentru orice manager.
În momentul în care ești manager, trebuie să fii capabil să gestionezi o echipă, iar pentru a face asta trebuie să înțelegi oamenii cu care lucrezi. Și cum ai putea face asta dacă nu cunoscându-te pe tine prima dată?
Cea mai eficientă metodă de autocunoaștere reprezintă conștientizarea aptitudinilor, a personalității și a intereselor pe care le ai prin intermediul observării de sine. Cunoscând aceste lucruri, îți poți construi o concepție despre sine la care poți să lucrezi de-a lungul timpului, dacă vei considera că este cazul.
2.Autostăpânirea
Stăpânirea de sine reprezintă, de asemenea, un punct forte al unui manager de succes. Indiferent de compania sau domeniul în care lucrezi, mereu pot apărea situații neprevăzute care îți testează această abilitate. Atunci când ești capabil să îți stăpânești emoțiile și reacțiile în orice situație, vei putea să iei și cele mai bune decizii. Astfel, poți evita anumite greșeli, iar compania se poate bucura de succes pe termen lung.
3.Motivația
Atunci când ești manager, trebuie să te poți motiva în primul rând pe tine însuți, pentru că doar în acest mod poți asigura un succes constant și pe termen lung al companiei, iar mai apoi, la fel de important este și abilitatea ta de a motiva oamenii din echipă. O metodă foarte simplă și eficientă de a face asta este oferirea unui card de masa pentru fiecare angajat în perioadele sărbătorilor și nu numai.
Nu uita că motivația pe care o resimt oamenii din echipă impactează în mod direct performanța companiei.
4.Empatia
Pe lângă celelalte abilități esențiale unui lider de success, nu trebuie să uităm că și empatia joacă un rol extrem de important, deoarece componenta relațională reprezintă baza oricărei echipe. Ca mediul de lucru să fie unul sănătos, este important ca oamenii să se simtă înțeleși și să știe că au parte de suport, în special din partea liderului, atunci când situația o cere.
Un alt lucru care denotă empatie și care contribuie cu succes atât la formarea ta ca manager, dar și la retenția angajaților în companie, este construirea unui mediu de lucru fără presiune psihologică sau stres nefondat.
5.Abilitățile sociale
Abilitățile sociale însoțite de carismă reprezintă o altă trăsătură a unui manager de succes. Pentru că interacțiunea cu alți oameni se află la ordinea zilei, este important să știi să comunici, dar să și asculți și să fii capabil să întemeiezi relații profesionale bazate pe sinceritate și respect.
De asemenea, este foarte important să știi cum să comunici cu fiecare persoană în parte și să îți ajustezi atitudinea în funcție de fiecare situație.
Responsabilitățile unui manager sunt complexe, motiv pentru care, pe lângă cunoștințele teoretice, sunt necesare și câteva abilități care țin de inteligența emoțională. Autocunoașterea, autostăpânirea, motivația, empatia, dar și abilitățile sociale sunt doar câteva dintre cele mai importante calități ale unui manager de success.
Sursă foto: freepik.com
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară