Cum ai ajuns să faci o carieră în PR?
Soarta. Asta este singura concluzie!
Dacă în viață nu ești foarte concis vis-a-vis de ceea ce îți dorești, atunci te pregătește, te ghidează și te pune acolo unde îți este locul. Însă, trebuie să faci și tu ceva pentru asta, Dumnezeu îți dă, dar nu îți bagă și în traistă.
Cum te definești tu, azi, ca om de Public Relations, și care crezi că este traiectoria în domeniul comunicării la noi?
Eu mă definesc ca o agenție boutique, care are experiența necesară să se ocupe îndeaproape de nevoile clienților ei. Vis-a-vis de traiectorie, totul este într-o permanentă schimbare și trebuie să fii pregătit oricând să te adaptezi, altminteri riști să rămâi în urmă.
Cât de mult au nevoie de PR business-urile în ziua de azi? Cum le-ar putea fi favorabil un PR în acțiunile lor?
Din păcate, în Romania sunt încă mulți antreprenori care pornesc la drum fără un business plan și, prin urmare, nu înțeleg importanța unui om de PR. Uneori, în cazuri mai rele chiar, realizează nevoia unei om de PR atunci când deja nu mai au resursele financiare pentru acțiunile necesare. PR-ul este benefic unui business atunci când este făcut constant, pe termen lung. Nu este ceva miraculos care în 3-6 luni rezolvă toate problemele de vizibilitate și apoi totul merge din inerție la nesfârșit.
Care simți că este relația ta cu presa la acest moment? Știm că presa are acum un altfel de parcurs. Este clar că s-au schimbat foarte multe... Cum te adaptezi la tot ceea ce înseamnă social media azi?
Eu consider că am o relație bună cu presa online, scrisa și TV. În ultimii ani, trendul consumului de media este unul orientat către video și online, pe toate platformele. Din păcate, presa scrisă este tot mai mult în declin pentru că oamenii refuză să plătească pentru a informații pe care le pot accesa gratuit. În plus, marele dezavantaj al presei scrise este faptul că durează destul de mult până ce informația ajunge la cititor și, la momentul la care ajunge, este deja o știre veche.
Și platformele de social media sunt în declin, în mare parte datorită influenței pe care o are în acest moment TikTok. Prin urmare, alături de video-urile de pe TikTok, articolele publicate în online reîncep să fie în trend, mai ales pentru capacitatea lor de a se indexa și de a aduce consumatorul în site și a face conversia cu ajutorul informațiilor.
Crezi că ești specialist în PR? Dacă da, ne poți spune și care sunt atuurile tale pentru a te încadra în acest skill.
Am devenit specialist în PR-ul monden care este și o sa fie atipic întotdeauna față de tipul de PR care se predă la cursuri. Însă, regulile de bază, fundația, sunt aceleași. Cel mai mare atu de care dispun este experiența! Am mulți ani de experiență și mulți clienți pe care i-am ajutat să devină vizibili și să îți atingă targeturile. Pe lângă experiență, faptul că mă dedic și mă implic 100% în fiecare proiect, indiferent de dimensiunile lui.
Știu că organizezi evenimente, care este provocarea atunci când vrei ca un eveniment să iasă ca la carte? Care sunt regulile tale pentru ca un eveniment să se contureze perfect cap, coadă?
Provocările sunt multe, începând cu invitația online, continuând cu implementarea celor necesare la locație și până la plecarea ultimului invitat. Nu este ușor dar eu nu am cedat niciodată sub presiune, ba chiar am reușit să performez mai bine. Iar ca totul să iasă conform planului prestabilit cu clientul este necesar să fii implicat în tot ceea ce este legat de eveniment, să nu îți scape nimic. Nu există reguli, există doar job bine făcut, cel puțin în cazul meu.
Care este relația ta cu influencerii? Sunt mulți pe piață? Trebuie să fii selectiv? Cum îi percepi, cum te ajută ei în munca ta, ce au special?
Influencer marketing este o componentă importantă a jobului meu și sunt foarte norocos că am reușit, în timp, să leg relații durabile și frumoase cu o mulțime dintre ei. Fiecare relație este specială și unică, cum este și personalitatea fiecăruia. Lucrez bine cu foarte mulți influenceri de la noi, de aceea vin și în număr atât de mare la toate evenimentele pe care le organizez pentru ei.
Cum este Denis Radu în esența sa, ca om? O autocaracterizare a ta.
Sunt foarte empatic, ceea ce uneori, având în vedere faptul că lucrez direct cu foarte mulți oameni, nu mă ajută, mă încarcă și mă obosește la propriu. Dar, cu empatia la pachet vine și intuiția, care m-a ajutat și salvat de multe ori în luarea deciziilor.
În rest, sunt foarte direct și uneori oamenii interpretează asta ca răutate, ceea ce nu poate fi mai departe de adevăr. Nu se apreciază sinceritatea, oamenii preferă să se complacă în falsitate dacă asta îi face să se simtă adulați. Mama are o vorbă: decât să fii luat de prost, mai bine de al naibii.
Ai mulți prieteni? Ai pierdut prieteni?
Am pierdut ‘prieteni’ atunci când am confundat munca cu prietenia și le am amestecat, dar din greșeli învățăm, nu?! Am prieteni, sunt norocos. Însă cei mai buni prieteni îmi sunt eu însumi, mama și partenerul de viată.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri