Pentru organism, un nivel ridicat de stres poate avea consecinţe grave. Având în vedere că la locul de muncă fiecare dintre noi petrece cea mai mare parte a timpului dintr-o zi, avem nevoie de un mediu cât mai plăcut. Din păcate, se pare că, pentru tot mai multe persoane, jobul a devenit principala sursă cauzatoare de stres. Drept urmare, atunci când persoanele trecute de 30 de ani, cu ceva experienţă în muncă, îşi caută un job nou, salariul nu mai este elementul cheie. Acum, potențialii angajaţi sunt interesaţi de programul de lucru, de beneficiile extrasalariale şi de atmosfera reală din interiorul biroului.
Dacă şi tu simţi că de la job îți iei zilnic o doză serioasă de oboseală şi anxietate, înainte de a lua decizii radicale, citeşte sfaturile de mai jos. Am selectat cele mai bune moduri de a face faţă unui loc de muncă solicitant, evitând astfel burnoutul:
1.Creează-ţi un ritual înainte de a începe munca
După ce au hrănit copiii și i-au dus la școală, evitând traficul, și au înghițit cafeaua în loc de un mic-dejun sănătos, mulți oameni ajung deja stresați la serviciu. Bineînţeles, aceste lucruri nu se pot schimba, dar modul în care le realizezi este important. Dacă simţi că nu îţi poţi lua doza de bucurie din aceste momente petrecute alături de familie, poţi încerca să faci o cură cu magneziu. Este posibil să ai un deficit în organism sau, pur şi simplu, ai nevoie de un ajutor, pentru a-ţi găsi echilibrul. Aşadar, începe ziua cu planificare, alimentație bună și atitudine pozitivă şi s-ar putea să vezi lucrurile cu alţi ochi.
2.Stabileşte-ţi aşteptările de la ziua ce abia începe
Un factor cunoscut ca fiind declanșator de stres la locul de muncă este transmiterea neclară a cerinţelor din partea superiorilor. Dacă nu știi exact ce se așteaptă de la tine sau dacă cerințele pentru rolul tău continuă să se schimbe frecvent, sunt mari şanse să devii extrem de stresată.
Lipsa de feedback, care să-ţi confirme că faci bine ceea ce faci sau care sunt lucrurile pe care ar trebui să le schimbi, poate crea o stare obositoare de confuzie permanentă. De aceea, o discuție cu superiorul tău poate fi soluţia salvatoare. Astfel, vei vedea lucrurile mult mai clar şi îţi vei putea crea propriile aşteptări la începutul fiecărei zile de lucru.
3.Redu sau evită conflictele intercolegiale
Tensiunile dintre două sau mai multe persoane, la locul de muncă, pot afecta starea de sănătate fizică şi emoţională. Conflictele dintre colegi pot fi greu de manageriat, aşa că cea mai bună soluţie este să le eviţi, pe cât posibil. Pentru a nu da naştere unor conflicte, trebuie doar să respecţi câteva reguli simple: evită bârfa, umorul „colorat” şi nu răspândi prea multe păreri personale despre religie sau politică.
Când este posibil, încearcă să eviți oamenii care nu lucrează bine în echipă, din motive personale sau profesionale. Dacă eşti deja în mijlocul unui conflict, gestionează-l cu cât mai mult tact, astfel încât să nu laşi loc de greşeli sau interpretări.
Perfecţionismul poate fi un duşman tăcut atunci când domeniul tău de activitate este unul solicitant. Învaţă să-ţi uşurezi, pe cât posibil, viaţa şi concentrează-te cât mai des posibil pe părţile pozitive ale jobului tău. O schimbare de perspectivă este, de multe ori, triggerul de care ai nevoie pentru a transforma o experienţă.
Sursa foto: www.Shutterstock.com
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară