Oare poți face ceva pentru a scăpa din acest ciclu haotic și să preiei controlul asupra biroului tău, a sarcinilor de zi cu zi și a timpului prețios pe care îl ai la dispoziție? Vezi, mai jos, câteva recomandări pentru a-ți transforma biroul dintr-un spațiu încărcat, în care nu găsești nimic, într-o zonă productivă, în care știi unde se află lucrurile de care ai nevoie.
Golește rafturile și sertarele
Pentru a organiza mai eficient un birou, un pas important este să golești sertarele și dulapurile pentru a vedea exact ce obiecte ai. Aruncă lucrurile de care nu ai nevoie și care nu sunt utile sau estetice. Reorganizează ce ți-a rămas pentru a avea mai ușor acces, fie pe birou, în sertare sau în dulap.
Folosește o tablă magnetică
Folosește-te de o tabla magnetica tip whiteboard pentru a trece sarcinile zilnice și deadline-urile. Organizează-le în funcție de priorități și pune-le pe categorii. Odată încheiată o sarcină, șterge-o de pe tablă sau tai-o de pe listă. Astfel, vei avea o reprezentare vizuală satisfăcătoare a progresului tău.
De asemenea, poți folosi tabla magnetică pentru proiectele de echipă, întâlniri și alte activități în grup. Simplul fapt de a le trece pe o tablă magnetică te va ajuta pe tine și pe colegii tăi să vă planificați în mod eficient timpul.
Fii atent la obiectele pe care le pui pe birou
Este indicat să fii atent la alegerea obiectelor pe care le pui pe birou, deoarece prea multe lucruri îți vor aglomera spațiul și distrage atenția. Ține minte că biroul este o reprezentare vizuală a profesionalismului tău. Biroul spune celorlalți cum privești munca pe care o faci și rezultatele spre care aspiri. Deseori, o plantă, 1-2 fotografii înrămate, laptopul și agenda sunt suficiente pentru spațiul de birou.
Folosește-te de etichete
Etichetarea te poate ajuta să te organizezi mai bine. Pune etichete în diferite zone ale biroului sau sertarului, pe mape, bibliorafturi, agende, uși etc. Astfel, vei putea găsi ceea ce cauți ușor și vei putea pune repede lucrurile la locul lor.
Ține documentele importante aproape
Dacă folosești anumite documente frecvent, găsește-le un loc anume unde să le ții mereu. În acest mod, le vei putea accesa rapid. În cazul în care ai un birou mic, ia în calcul prinderea lor pe o tablă de plută, pe perete.
Optează pentru rafturi deschise
Spre deosebire de dulapuri, rafturile deschise îți oferă acces rapid la ceea ce cauți. Poți chiar așeza un raft aproape de zona de lucru, pe care să pui hârtii, dosare și alte lucruri pe care le folosești frecvent. Singurul neajuns al rafturilor deschise este că praful se așează mai ușor.
Fă-ți un plan săptămânal și zilnic
Un plan de acțiune săptămânal și zilnic te poate ajuta să te organizezi mai bine, mai rapid și mai eficient. Dedică 15-30 de minute la sfârșitul unei săptămâni pentru a o planifica pe următoarea. În funcție de programul tău, poți nota sarcinile și proiectele la care vei lucra în fiecare zi sau cel puțin două taskuri majore pe zi.
Pe măsură ce apar noi sarcini de lucru, le poți intercala și trece în agendă, în planul zilei. De exemplu, dacă știi că trebuie să faci bugetul luni dimineața, împarte task-ul în sarcini mai mici, distribuite începând cu primele ore la birou. Fă același lucru pentru activitățile de după-amiază.
Organizarea biroului și a activităților din timpul programului tău îți pot transforma viața profesională dintr-un tumult într-o mașinărie a productivității. Cu un spațiu de lucru bine organizat, un plan săptămânal și un sistem de priorități, vei scăpa de stres și anxietate și vei redobândi controlul.
Sursa foto: Shutterstock
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară