Un tip foarte inteligent din Canada are un blog care se numeste "Change Marketing", adica "schimba marketingul". El are un ochi vigilent impotriva stereotipurilor care se invart ca un carousel prin industria de publicitate si mass-media, cum ar fi felul in care imaginea femeilor blonde este folosita in reclamele la bere.
"In primul rand, aceste reclame sunt sexiste. Iar ceea ce ar trebui sa fie cu atat mai alarmant pentru un copywriter, este faptul ca astfel de reclame sunt bazate pe cea mai josnica forma de umor!", spune acest blogger.
Dupa ce a cautat reclame din intreaga lume care sa aiba ca subiect "blondele" si "berea", Tom Megginson a ajuns la o cuncluzie nu prea imbucuratoare: Industria internationala producatoare de bere nu va intelege niciodata ca trebuie sa renunte la bancurile ieftine cu blonde. Si mai departe explica: "De fapt este vorba despre asocierea foarte puternica dintre <<a bea>> si <<a face sex>>, care se petrecea in mintea barbatilor. Este destul de stanjenitor pentru noi barbatii sa fim chiar asa de simpli in gandire. Totusi, in ciuda neoriginalitatii acestui tip de a face reclama, cu siguranta acestea aduc succes produsului. Printre barbati".
Megginson isi sustine ideile cu cateva print-add-uri pentru bere blonda, care au circulat in diverse tari. Am preluat doua exemple:
In ceea ce priveste Romania, iata ce am descoperit:
Bergenbier ne spune lucruri "interesante" despre femei, mai ales despre cele blonde.
Foto front: iStock
Foto main:www.skinnyblonde.com.au
Jullie S.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri