Intr- un studiu foarte serios, sociologul francez Jean-François Amadieu, care este si consultant L’OREAL pe probleme de discriminare, arata cum se manifesta “tirania frumusetii” in istoria oamenilor, cum intalnirea dintre “urat” si “frumos” este un adevarat "clash". Cartea sa se numeste “Le Poids des apparences. Beauté, amour et gloire” (Cat cantareste aparenta. Frumusete, amor si glorie) si, desi a aparut in anul 2002, in Romania nu a fost tradusa. Insa, prin intermediul unor recenzii online recente, vom putea activa cateva dintre ideile lui Amadieu.
De exemplu, in studiul sau, Amadieu exploreaza un subiect putin discutat: “cazul uratilor” la interviul de angajare. Observand spatiul social si pe cel al afacerilor, el a constat ca interviurile de angajare se sfarsesc cu vesti favorabile mai mult pentru slabi, decat pentru grasi. Amadieu a aratat cat de mult cantareste aspectul fizic in vietile fiecaruia dintre noi.
El a aratat ca frumusetea este injusta. Ea creeaza inegalitati intre oameni si, desi nespus, tirania frumusetii exercita o forta foarte mare pe “piata” iubirii si pe piata fortei de munca.
Desi aceasta discutie este ampla, dificila si problematica, cred ca este foarte interesant pentru noi sa deschidem ochii si sa vedem cat de mult stigmatizarea "uratului" si "elogierea frumosului' ne influenteaza viata. Iar pentru femei, aceasta dezbatere despre "frumusete" este mereu actuala si incitanta...
De pe bancile scolii, pana la serviciu, selectia se face in functie de frumusete
Jean Francois Amadieu, care este si profesor la Universitatea din Paris, a condus mai multe experimente prin care a aratat ca persoanele urate din fotografii aratate unor subiecti, au fost considerate a fi persoane cu handicap.
In mod similar, aratand imagini cu persoane obeze, el a aratat ca acestea au foarte mici sanse de a obtine un job, in urma unui interviu. Iar ceea ce cantareste cel mai mult intr-o asemenea selectie, este frumusetea. Fapt care este revalorizat de catre companiile prestatoare de servicii, unde relatiile publice sunt mult mai importante decat erau in societatile industrializate.
Unele companii recruteaza angajati avand task-uri foarte clare privitoare la frumusetea candidatilor, cum ar fi acelea care recruteaza hostesse, stewardese, prezentatoare tv etc. Dar, in cele mai multe cazuri, criteriul estetic opereaza inexplicit: in cazul unui manager care isi cauta secretra, al unui salon de frumusete sau al unui magazin de haine - regula este aceeasi, ca este mai bine pentru o companie care vrea sa se pozitioneze pe piata, sa isi aleaga angajati cu “aspect fizic placut”. Deci, dupa cate se vede, discutia se refera mai ales la femei, pentru ca in societatea noastra, frumusetea si atractivitatea lor vinde.
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate