“Vrei sa faci o femeie sa se simta inconfortabil? Atunci intreab-o care ii sunt punctele forte. Nu este vorba despre niciun stereotip”, scrie ForbesWoman.“Studiile arata ca femeile nu au deloc abilitatile necesare pentru a se auto-promova”. Si, din pacate, cred ca studiile astea demonstreaza un adevar.
O firma de Human Resources (ISR) a realizat un studiu care demonstreaza ca femeile au tendinta de a fi foarte modeste cu privire la realizarile lor din cauza pretuirii relatiilor cu ceilalti. Femeile nu vorbesc despre realizarile lor, despre punctele lor forte si tind chiar sa se auto-minimalizeze, de teama sa nu para laudaroase, sau sa ii faca pe oamenii mai putin realizati sa se simta inconfortabil.
Nu toate modalitatile in care ne auto-prezentam sau evidentiem sunt un semn al infatuarii, insa. Uneori, chiar este esential in ceea ce priveste cariera noastra si oportunitatile pe care ni le cream in viata. Oricare ar fi cauza acestei modestii, femeile sunt foarte afectate in cariera si, intr-o lume atat de competitiva, oamenii cei mai sonori in privinta realizarilor lor, sunt cei mai castigati. Astfel, minimalizandu-si realizarile si eforturile, femeile devind ele insele, principalii lor inamici.
“Femeile nu stiu sa faca diferenta intre ingamfare si marketingul inteligent”, subliniaza ForbesWoman.
Ca sa testez chiar eu insami daca aceasta afirmatie este adevarata, am intrebat mai multe colege si prietene daca le place sa vorbeasca despre calitatile si realizarile lor, iar aceasta intrebare cumva stanjenitoare, le-a pus in dificultate. Majoritatea raspunsurilor confirma aceasta premiza si este o realitate trista, daca stam sa ne gandim ca traim intr-o perioada competitionala acerba pe piata muncii, in toate domeniile unde activam. Iata ce au raspuns fetele:
“Nu imi place sa le scot in evident (n.r. calitatile mele), vorbesc despre ele doar daca sunt intrebata, de regula ii las pe ceilalti sa le observe. Insa daca sunt intrebata nu gasesc dificultati in a vorbi despre mine”. (Alina)
“Sunt modesta in privinta realizarilor mele, dintr-o frica ca nu cumva sa se inteleaga ca ma laud sau uneori chiar din frica de a nu dezamagi apoi…” (Cristina)
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri