IN ACEST ARTICOL:
E o problema cu care ma confrut si eu. Le-am intrebat si pe prietenele mele. Si ele simt asta. Ne este foarte greu sa ne mandrim cu realizarile noastre cu ceea ce facem sau am facut. Este o problema a femeilor? Traim in perioada de criza. Nu ar trebui sa mai fie!

1. Mitul Laudaroasei – “Daca ma auto-promovez, as putea parea aroganta”

“Pentru multa vreme am avut impresia ca oamenii laudarosi sunt foarte buni la a se auto-promova… Apoi, eram noi ceilalti. Eu mereu am crezut ca sunt o persoana mai buna daca nu ma laud, dar in momentul in care am privit inapoi in ceea ce priveste cariera mea, mi-am dat seama ca aceasta atitudine mi-a facut mult rau. Nu am obtinut nici promovari, nici bonusuri nici marirea salariului, pentru ca am esuat in a-mi mangaia propriul orgoliu, spune Alisa Bowman, jurnalista si bloggerita. Alisa se identifica foarte bine cu acest mit. “Am inteles mai tarziu ca a te auto-promova nu este deloc ingamfare (nesimtire). De fapt, este chiar opusul. Cred acum ca, daca nu vorbesti despre tine este o atitudine egoista, pentru ca le negi oamenilor oportunitatea de a afla mai multe din experienta ta, din ceea ce ai de spus”.

2. Mitul Printesei - “Daca sunt cu adevarat buna in ceea ce fac, oamenii vor auzi de mine”

Acest mit isi are originea in povestile in care printesele isi astepta printul care sa vina sa le salveze si sa le puna pe picioare. Generatii de fete au auzit aceste povesti. Si multe au crescut crezand ca acestea sunt adevarate. In cazul muncii, mitul se traduce astfel: Exista credinta ca, daca lucrezi din greu si astepti cu rabdare, cineva va observa in final.

Din pacate, acestea sunt doar povesti. In viata reala, nu se aplica. Mai ales intr-o lume corporatista unde majoritatea oamenilor jongleaza cu responsabilitati multiple si nu prea mai au timp sa observe lucrurile bune pe care le fac ceilalti. Si in ceea ce ii priveste pe oamenii de afaceri, aceasta asteptare a clientului perfect este de fapt, reteta esecului. Lumea asta este prea competitiva pentru resemnarea asteptarii ca ti se poate intampla ceva bun si ca cineva poate observa cate calitati ai. Nu poti fi o buna competitoare, daca nu inveti sa te auto-promovezi, scrie editorialista de la Forbes. Supravietuirea depinde de indrazneala de a te face vazuta, luata in considerare. Este absolut gresit sa presupui ca mesajul tau ar putea fi luat in considerare daca nu pui si un pic de “actiune” in el, altfel ne punem in pericol munca, pe noi insine si tot ceea ce suntem!


3. Mitul Prietenii si Familia, adica “Ceilalti ar trebui sa vorbeasca despre mine, nu eu!”


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri