Unele femei pleaca de la presupozitia ca despre calitatile lor ar trebui sa vorbeasca ceilalti, nu ele insele, crezand ca in ceea ce le priveste, cei apropiati ar putea sa faca un mai bun marketing al realizarilor lor. Da, intr-adevar promovarea “din gura in gura”, este si ea o buna forma de marketing, insa nu este de ajuns, pentru ca bazandu-te pe aceasta strategie, poti sa iti afectezi lesne sansele de a avea succes.
Hai sa o recunoastem. Pana la urma nimeni nu este mai pasionat de ceea ce faci, decat tu insati. Nimeni altcineva nu cunoaste detaliile experientelor tale si nimeni nu poate sa vorbeasca despre abilitatile tale, mai bine si mai convingator, decat o poti face tu. Prin a-i delega pe ceilalti sa iti faca reclama, nu facem decat sa ne ratam cele mai bune oportunitati pentru a ne demonstra valoarea.
4. Mitul martirei- “Pana la urma nu poti controla ceea ce cred oamneii despre tine”, cred femeile care actioneaza dupa acest dicton.
Atunci cand auto-afirmarea devine inconfortabila, devine tentant sa iei acea atitudine de nepasare, crezand ca, pana la urma, oamenii isi fac o impresie despre tine si ceea ce esti, inainte ca tu sa spui primul cuvant; unele femei se bazaeaza pe acest mit si considera ca nici nu merita sa se mai straduiasca sa le schimbe oamenilor impresia pe care presupun ca si-au facut-o. Ei bine, aceasta atitudine este gresita!
Editorialista de la Forbes vorbeste despre Lindsey Stauffer, o artista careia ii dadea realmente batai de cap aceasta problema personala. “Imi placea sa cred ca oamenii, daca le place pictura, o vor cumpara si atat si ca orice as fi spus in plus nu ar fi facut diferenta. Dar stiu ca nu este adevarat pentru ca i-am vazut pe alti colegi care vorbesc despre arta lor, incercand sa convinga un posibil comparator, iar pentru ei functioneaza tactica”.
In concluzie, spune Kelly Watson, aceste mituri mascheaza o insecuritate profunda cu privire la valoarea ta sau cu privire la ceea ce ai tu de oferit. Daca nu crezi pe deplin in tine, vei opune rezistenta in mod natural si vei evita sa pasesti in “lumina reflectoarelor”. Aceasta rezistenta, adaugata generatiilor de conditionare a femeilor, care au fost obligate sa se retina de la a fi orgolioase, le-a lasat pe femei intr-un fel, amputate in aceasta lume ultra-competitiva.
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară