A avea un sef cu abilitati manageriale si de comunicare scazute este un lucru foarte comun, in ciuda faptului ca acestea sunt cele mai importante abilitati pentru o persoana intr-o pozitie de conducere. Iar din acest motiv, o astfel de persoana iti poate face cu usurinta munca o povara.
Exista numeroase studii care arata ca relatia proasta cu managerul direct se numara printre cauzele principale pentru care angajatii parasesc un loc de munca. O astfel de actiune este prima pe care ti-o recomand daca si tu ai o astfel de relatie cu managerul tau, datorata faptului ca el este dificil.
Insa inainte de a face acest pas, iti esti datoare tie sa incerci sa faci relatia sa functioneze. Mai ales daca din motive obiective, ai nevoie sa ramai in acel job o perioada de timp. Cand seful tau nu are abilitati de comunicare pe masura functiei, poti sa compensezi prin abilitatile tale de comunicare si sa faci relatia voastra sa functioneze.
Iata cum:
1. Intelege-i motivatiile. Ai considerabil mai multe sanse sa comunici eficient cu un sef dificil daca intelegi de ce se poarta asa cum se poarta. Poate ii place sa fie in centrul atentiei, poate este nesigur pe competenta sa, poate ii pasa doar de rezultate, nu de oameni. Uita-te dincolo de comportamentul sefului tau si cauta sa descoperi ce factori psihologici il determina.
2. Foloseste aceasta intelegere. Atunci cand ai o imagine buna despre motivatiile sefului tau, te poti folosi de ea pentru a gasi caile cele mai eficiente sa iti influentezi seful. De pilda, daca stii ca seful tau vrea sa fie apreciat ca fiind competent, atunci cand ii propui o idee fa astfel incat sa vada cum ideile lui te-au ajutat sa ajungi la aceasta. Este mult mai probabil sa accepte ideea ta.
3. Comunica cu incredere. Majoritatea oamenilor au tendinta sa adopte un comportament pasiv, submisiv in fata unui sef dificil. Din pacate, acest comportament este cel care-i alimenteaza tendintele dificile. Contra-intuitiv, ceea ce functioneaza este un stil ce comunicare clar, deschis, fara a ezita sa-ti exprimi ideile si nevoile. Ceea ce-i arata sefului un astfel de stil e faptul ca esti intr-o pozitie de putere. O strategie oarecum riscanta, dar per total mult mai eficienta cu majoritatea sefilor.
4. Fii diplomata. A fi deschis cu seful tau nu inseamna sa-i spui lucrurile din topor, fara sa te gandesti deloc la efectul lor. Inseamna sa spui lucrurilor pe nume, insa formulate si exprimate intr-un mod in care au cele mai bune sanse sa fie primite pozitiv. Daca ai ceva de rau de spus, spune si ceva onest de bine inainte. Daca contrazici o anumita opinie, fa asta pe un ton calm si neagresiv.
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară