Luminita Oprea, Director al departamentului de comunicare de la Holcim, ne dezvaluie din secretele succesului.
Oricine lucreaza de cel putin un an in zona in care interfereaza relatiile publice, strategiile de comunicare si interesul jurnalistic a cunoscut-o sau macar a auzit de Luminita Oprea. Pe langa faptul ca detine de peste 6 ani si jumatate pozitia de Director al departamentului de comunicare de la Holcim (Romania), Luminita Oprea este un profesionist corect si exigent in acelasi timp, care pretinde mult, care iti si da si de la care poti invata foarte mult daca ai deschidere. Luminita Oprea este membra in Consiliul de conducere al Asociatiei Romane a Profesionistilor in Relatii Publice (ARRP) si membru al Asociatiei Europene a Directorilor de Comunicare. In noiembrie 2005, la Gala "Romanian PR Awards" a castigat "Golden Award for Excellence" si premiul "Cel mai creativ proiect de Relatii Publice" pentru campania "Creeaza-ti mediul", pe care a gandit-o pentru compania la care lucreaza. Ca om si profesionist, Luminita Oprea si-a descoperit vocatia: generarea si implicarea in proiecte de responsabilitate sociala, care sa imbunatateasca si sa simplifice viata diferitelor comunitati. Tot la finele lui 2005 a scris prima carte de CSR din Romania, "CSR - de la teorie la practica". Ca si initiator, Luminita Oprea organizeaza in luna octombrie cea de-a doua editie a Conferintei internationale despre responsabilitate sociala - CSR '07 - The Power to Change. Am discutat cu Luminita atat despre cariera si familie, cat si despre CSR ‘07, conferinte care vor avea loc in perioada 22-23 octombrie, la JW Mariott, Bucuresti.
Care a fost traseul tau profesional? Cum decurge o zi obisnuita din viata ta? Intalniri, emailuri, telefoane si lista se repeta, chiar daca nu in aceeasi ordine. Dar sunt un om activ si imi face placere cand ma simt in actiune si de folos.
Ai vreun regret? Ai avut esecuri? Ce inseamna esecul? Perfectionista cum sunt, mai am tendinta sa gandesc cum as fi putut face mai bine x sau y lucru, sau cum ar fi trebuit sa reactionez mai bine in x say y moment. Dar am realizat ca de fapt tot ce ni se intampla in viata sunt invatatorii nostri si ca ce ni se intampla se intampla la momentul oportun pentru ca lectia invatata sa ne fie de folos in momente si mai importante decat cel al "invatarii".
Cum iti petreci timpul liber? Din acest punct de vedere tot sper la vremuri mai bune! Ma joc cu minunea mea de 1 anisor si 4 luni, Maria Clara, si, daca mai imi ramane timp, citesc foarte mult tot ce tine de dezvoltare spirituala.
Despre CSR: Ce defineste femeia manager care coordoneaza activitatile de CSR? Implicare totala. Eu am intalnit femei manager care coordoneaza departamentul de CSR sau activitatile de acest tip si mi-au spus ca au un mare sentiment de bucurie ca pot schimba ceva cu adevarat, ca au impact direct prin deciziile pe care le iau, in viata oamenilor. In acest domeniu, trebuie sa ai aplecare spre oameni, sa vrei sa ajuti si sa poti sa faci diferenta. Astfel te va bucura fiecare mica reusita si aceasta bucurie va fi motorul care te va face sa mergi mai departe in ciuda obstacolelor care apar. Nevoia implinirii personale, dorinta de a face ceva care sa dureze, vointa de a reusi in ceea ce faci. Aceste 3 substantive cred ca reprezinta combustibilul care te fac sa "arzi"! Trebuie sa ai si expertiza, dar atitudinea face diferenta!
Cum vezi ca va evolua in Romania profilul managerului de CSR? Daca ma intrebi despre evolutia acestui tip de job, as spune ca piata va spune daca va fi "incet si sigur" sau va fi repede si necesar.
Ce ii transmiti fetitei tale din principiile pe care le aplici in activitatile de CSR? Sa fie OM, sa isi iubeasca semenii, sa realizeze ca totul in viata este guvernat de legea cauza - efect, sa ajute - caci este cea mai frumoasa cale de a ramane prezent in amintirea oamenilor, sa fie constienta ca totul are un inteles si ca nimic nu este din intamplare, atunci cand are realizari sa ii multumeasca lui Dumnezeu, iar atunci cand are esecuri sa isi asume responsabiliatea. Poate ca nu suna ca un job description, dar responsabilitea sociala este de fapt o revenire la valorile crestine de baza, este o reinforcare a spiritualitatii.
Cum e privita si primita o femeie care se ocupa de aceste activitati in comunitatea de afaceri? Aceste femei devin valoroase atunci cand nu le ai, iar atunci cand le ai esti obisnuit ca ele sa performeze. Cat despre privit si primit, depinde de receptor. Daca nu exista aceasta latura a spiritualitatii si in receptor, atunci perceptiile pot fi diferite, atat in sens pozitiv, cat si in sens negativ.
Cum colaborezi cu celelalte femei manager din aceasta zona de activitate? Conform principiului " acolo unde este o dorinta, este si vointa"! Deschis si extrem de bucuroasa atunci cand descopar daruirea de care vorbeam.
De ce ai pune implicarea in activitatile de responsabilitate sociala corporatista in fata activitatii de PR? Daca este sa pun CSR-ul undeva, l-as pune in strategia de afaceri, caci el serveste si imaginii corporatiste, si ‘brand awareness’-ului si resurselor umane in batalia de a pozitiona compania ca "Best employer of choice", si in competitia de a atrage si de a retine in acelasi timp pe cei mai buni angajati si lista poate continua. Ce trebuie sa se inteleaga este ca CSR-ul nu trebuie facut pentru PR. Acoperirea media vine ca un rezultat firesc atunci cand strategia de CSR este una puternica si relevanta pentru problemele din comunitate pe care s-a concentrat. Daca se face CSR pentru PR atunci se risca in a se crea forme fara fond. Se ajunge la programe particulare, individuale, de "unica folosinta" care pot avea efect pe moment, dar care pe termen lung, nefiind corelate intr-o strategie, isi pierd din forta si mai ales din impact.
In final, un sfat pentru cititoarele Garbo... Sa se pastreze frumoase la suflet - credeti-ma ca se vede la exterior, sa isi populeze mintea cu lucruri pozitive, sa creada ca sta in puterea lor sa reuseasca in ceea ce isi propun, sa faca bine, caci da un extraordinar sentiment de implinire si sa se bucure de feminitatea lor si de viata ce le-a fost harazita si pe care si-o construiesc in fiecare moment!
Garbo
Ultima actualizare: 9 Septembrie 2020 @ 03:09
Garbo - Arta de a trăi frumos!
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri