Cand spunem mesaje subliminale, ne gandim la acele mesaje care sunt primite de receptor inconstient urmand ca acesta sa reactioneze la ele.
l scris de Marian RUJOIU, Trainer. Coach. Manager. Extreme Training, https://www.traininguri.ro Am auzit cu to�ii de mesaje subliminale. Cand spunem mesaje subliminale, ne gandim la acele mesaje care sunt primite de receptor incon�tient urmand ca acesta s� reac�ioneze la ele. Voi incerca in acest articol s� v� inv�� cum se trimit aceste mesaje pentru ca ele s� aib� efectul scontat.
In primul rand mesajele subliminale sunt acelea care au drept scop punerea in ac�iune. Cei care le transmit au scopul de determina interlocutorul s� cumpere ceva, s� fac� o ac�iune, s� voteze pe cineva, etc.! Mesajele subliminale se doresc a fi comenzi mentale iar efectul lui este m�surat in gradul in care individul care le-a primit reac�ioneaz� la ele! Comenzile mentale sunt cuvinte simple inserate in mod repetat in discurs sau intr-o reclam�, cu un efect scontat de a determina creierul s� gandeasc� �i s� declan�eze o ac�iune! Pentru a avea efect aceste comenzi trebuie formulate in termeni pozitivi ca de exemplu: - Gande�te-te! - Cump�r�! - Ia decizia! - Lucreaz� cu noi! - Ai incredere in mine! - Te po�i baza pe mine! - Revolt�-te! - Cite�te! - Scrie! - Emite o pozi�ie! - Fii atent! Lista poate continua, ins� lucrurile nu sunt foarte simple, iar in randurile de mai jos voi explica cum trebuie s� transmitem aceste mesaje astfel incat s� nu intampin�m o reac�ie advers�. De regul� fiecare dintre noi este reticent la asemenea mesaje, b�nuind mai ales c� scopul lor este de a ne transmite un mesaj. Cu toate acestea fie ca ne d�m seama , fie c� nu, aceste lucruri func�ioneaz�. De exemplu dac� v� spun: Nu v� gandi�i la o giraf� verde. Oare cum ar ar�ta o asemenea giraf�! Pute�i s� v-o inchipui�i, oare cum ar ar�ta? Pan� aici lucrurile sunt clare, avem de-a face cu mesaje subliminale, pe care le intalnim la tot pasul, iar creierul, fie c� ne convine fie c� nu, reac�ioneaz� la asemenea mesaje! Ce culoare avea girafa? Vede�i? Func�ioneaz�! S� trecem ins� la fapte! Cum putem transmite mesajele astfel incat acestea s� aib� efect? 1. Transmite in termeni pozitivi comanda ta. Mai exact atunci cand dai o comand� s� nu fac� un lucru sau altul, creierul inainte de a se gandi cum s� nu fac� lucrul respectiv i�i va imagina cum s�-l Fac�. De exemplu: Nu sc�pa cheia! Aceasta este o comand� de fapt de a sc�pa cheia din man�! Ai grija sa nu cazi, ...la fel este o comanda, care te face s� te dezechilibrezi. Prin urmare atunci cand vrei s� transmi�i mesaje acestea trebuie s� fie de forma: A�a da: 1. ai grij� de cheie (in loc de S� nu scapi cheia) 2. Tine-�i echilibrul, (in loc de Ai grij� s� nu cazi) 4. Stai nemi�cat! (in loc de Nu te mi�ca) 5. P�streaz�-�i calmul! (in loc de in loc de Nu te mai agita) 6. Ac�ioneaz� (in loc de Nu mai fi pasiv) 2. In al doilea rand, ascunde-�i mesajul! Exista tehnici mai fine de a transmite un mesaj, astfel incat s� nu brutalizezi interlocutorul. O tehnic� foarte simpl� este aceea de a ascunde comanda in spatele unei nega�ii cum ar fi: a. Nu te hot�ri inainte de a-mi asculta toate argumentele! b. Nu fii de acord cu mine pan� nu...... c. Nu ne alege pe noi decat dup�...... d. Nu trage concluzia c� suntem parteneri de incredere decat dup� ce v� voi ar�ta ... vreau s� v� ar�t �i.... De fapt in toate aceste afirma�ii vei transmite comanda ca el s� ia o decizie anume dup� ce tu ii vei expune �i urm�toarele argumente! 3. Inf�oar�-�i mesajul prin redirec�ionarea aten�iei! Aceasta este o alt� tehnic� de a transmite un anumit mesaj astfel incat el s� aib� un efect scontat cat mai bun. Cea mai simpl� metod� de redirec�ionarea aten�iei este ca mesajul t�u s� fie prins intre aspecte care il intereseaz� mai mult pe partenerul t�u. Astfel cel mai nimerit ar fi s� v� dau o serie de exemple pentru a in�elege cum trebuie transmise aceste mesaje: a) Pentru a avea incredere in noi, trebuie s� afla�i �i p�rerile clien�ilor no�tri b) In timp ce dumneavoastr� v� ve�i hot�ri c� suntem cea mai buna alegere, eu v� voi imp�rt�ii cateva facilit��i cheie c) S� te hot�r�ti s� semnezi acest contract nu este un lucru simplu �i v� voi explica �i de ce! d) De�i suntem convin�i c� va trebui s� �ti�i multe lucruri inainte de a avea incredere in noi, v� voi expune pe scurt cateva din acele aspecte relevante care cu siguran�� vi se vor p�rea interesante e) De�i este lucrul cel mai simplu s� semn�m , a� dori s� v� mai enum�r trei lucruri importante. Dup� cum vede�i este transmis mesajul de ac�iune, urmat mai apoi de direc�ionarea aten�iei c�tre anumite aspecte, o enumerare sau alte aspecte relevante! Am incercat in randurile de mai sus s� v� explic dou� tehnici simple pentru a avea o viziune sumar� asupra mesajelor subliminale. Acestea le intalni�i la tot pasul �i ele func�ioneaz� fie c� ne place, fie c� nu! Scurta carte de vizita
Marian Rujoiu, General Manager Extreme Training (
www.traininguri.ro) * specialist in negociere, management si motivare * este trainer, coach si manager - Este senior trainer acreditat ce acopera o gama generoasa de traininguri in urmatoarele domenii: Consolidarea Echipei, Vanzari, Comunicare, Negociere, Leadership, Dezvoltare Manageriala, Motivare Non financiara, Time Management, Managementul prin Obiective, NLP, Teambuilding, Consultanta ( HR, Negociere si Strategii de Promovare) - Profil Academic: Doctorand Sociologie, a publicat numeroase articole in domeniul Managementului, Leadershipului, Politicii, Negocierii, etc - Oamenii vor mult, repede si bine. Trainingurile organizate atat pentru companii cat si pentru persoane fizice incearca sa raspunda acestei nevoi. Compania pe care o conduce are motto-ul: Furnizor de performanta! Sursa:
ejobs.ro
Garbo
Ultima actualizare: 9 Septembrie 2020 @ 03:09
Garbo - Arta de a trăi frumos!
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români