IN ACEST ARTICOL:
Cand spunem mesaje subliminale, ne gandim la acele mesaje care sunt primite de receptor inconstient urmand ca acesta sa reactioneze la ele.
l scris de Marian RUJOIU, Trainer. Coach. Manager. Extreme Training, https://www.traininguri.ro Am auzit cu to�ii de mesaje subliminale. Cand spunem mesaje subliminale, ne gandim la acele mesaje care sunt primite de receptor incon�tient urmand ca acesta s� reac�ioneze la ele. Voi incerca in acest articol s� v� inv�� cum se trimit aceste mesaje pentru ca ele s� aib� efectul scontat. In primul rand mesajele subliminale sunt acelea care au drept scop punerea in ac�iune. Cei care le transmit au scopul de determina interlocutorul s� cumpere ceva, s� fac� o ac�iune, s� voteze pe cineva, etc.! Mesajele subliminale se doresc a fi comenzi mentale iar efectul lui este m�surat in gradul in care individul care le-a primit reac�ioneaz� la ele! Comenzile mentale sunt cuvinte simple inserate in mod repetat in discurs sau intr-o reclam�, cu un efect scontat de a determina creierul s� gandeasc� �i s� declan�eze o ac�iune! Pentru a avea efect aceste comenzi trebuie formulate in termeni pozitivi ca de exemplu: - Gande�te-te! - Cump�r�! - Ia decizia! - Lucreaz� cu noi! - Ai incredere in mine! - Te po�i baza pe mine! - Revolt�-te! - Cite�te! - Scrie! - Emite o pozi�ie! - Fii atent! Lista poate continua, ins� lucrurile nu sunt foarte simple, iar in randurile de mai jos voi explica cum trebuie s� transmitem aceste mesaje astfel incat s� nu intampin�m o reac�ie advers�. De regul� fiecare dintre noi este reticent la asemenea mesaje, b�nuind mai ales c� scopul lor este de a ne transmite un mesaj. Cu toate acestea fie ca ne d�m seama , fie c� nu, aceste lucruri func�ioneaz�. De exemplu dac� v� spun: Nu v� gandi�i la o giraf� verde. Oare cum ar ar�ta o asemenea giraf�! Pute�i s� v-o inchipui�i, oare cum ar ar�ta? Pan� aici lucrurile sunt clare, avem de-a face cu mesaje subliminale, pe care le intalnim la tot pasul, iar creierul, fie c� ne convine fie c� nu, reac�ioneaz� la asemenea mesaje! Ce culoare avea girafa? Vede�i? Func�ioneaz�! S� trecem ins� la fapte! Cum putem transmite mesajele astfel incat acestea s� aib� efect? 1. Transmite in termeni pozitivi comanda ta. Mai exact atunci cand dai o comand� s� nu fac� un lucru sau altul, creierul inainte de a se gandi cum s� nu fac� lucrul respectiv i�i va imagina cum s�-l Fac�. De exemplu: Nu sc�pa cheia! Aceasta este o comand� de fapt de a sc�pa cheia din man�! Ai grija sa nu cazi, ...la fel este o comanda, care te face s� te dezechilibrezi. Prin urmare atunci cand vrei s� transmi�i mesaje acestea trebuie s� fie de forma: A�a da: 1. ai grij� de cheie (in loc de S� nu scapi cheia) 2. Tine-�i echilibrul, (in loc de Ai grij� s� nu cazi) 4. Stai nemi�cat! (in loc de Nu te mi�ca) 5. P�streaz�-�i calmul! (in loc de in loc de Nu te mai agita) 6. Ac�ioneaz� (in loc de Nu mai fi pasiv) 2. In al doilea rand, ascunde-�i mesajul! Exista tehnici mai fine de a transmite un mesaj, astfel incat s� nu brutalizezi interlocutorul. O tehnic� foarte simpl� este aceea de a ascunde comanda in spatele unei nega�ii cum ar fi: a. Nu te hot�ri inainte de a-mi asculta toate argumentele! b. Nu fii de acord cu mine pan� nu...... c. Nu ne alege pe noi decat dup�...... d. Nu trage concluzia c� suntem parteneri de incredere decat dup� ce v� voi ar�ta ... vreau s� v� ar�t �i.... De fapt in toate aceste afirma�ii vei transmite comanda ca el s� ia o decizie anume dup� ce tu ii vei expune �i urm�toarele argumente! 3. Inf�oar�-�i mesajul prin redirec�ionarea aten�iei! Aceasta este o alt� tehnic� de a transmite un anumit mesaj astfel incat el s� aib� un efect scontat cat mai bun. Cea mai simpl� metod� de redirec�ionarea aten�iei este ca mesajul t�u s� fie prins intre aspecte care il intereseaz� mai mult pe partenerul t�u. Astfel cel mai nimerit ar fi s� v� dau o serie de exemple pentru a in�elege cum trebuie transmise aceste mesaje: a) Pentru a avea incredere in noi, trebuie s� afla�i �i p�rerile clien�ilor no�tri b) In timp ce dumneavoastr� v� ve�i hot�ri c� suntem cea mai buna alegere, eu v� voi imp�rt�ii cateva facilit��i cheie c) S� te hot�r�ti s� semnezi acest contract nu este un lucru simplu �i v� voi explica �i de ce! d) De�i suntem convin�i c� va trebui s� �ti�i multe lucruri inainte de a avea incredere in noi, v� voi expune pe scurt cateva din acele aspecte relevante care cu siguran�� vi se vor p�rea interesante e) De�i este lucrul cel mai simplu s� semn�m , a� dori s� v� mai enum�r trei lucruri importante. Dup� cum vede�i este transmis mesajul de ac�iune, urmat mai apoi de direc�ionarea aten�iei c�tre anumite aspecte, o enumerare sau alte aspecte relevante! Am incercat in randurile de mai sus s� v� explic dou� tehnici simple pentru a avea o viziune sumar� asupra mesajelor subliminale. Acestea le intalni�i la tot pasul �i ele func�ioneaz� fie c� ne place, fie c� nu! Scurta carte de vizita Marian Rujoiu, General Manager Extreme Training (www.traininguri.ro) * specialist in negociere, management si motivare * este trainer, coach si manager - Este senior trainer acreditat ce acopera o gama generoasa de traininguri in urmatoarele domenii: Consolidarea Echipei, Vanzari, Comunicare, Negociere, Leadership, Dezvoltare Manageriala, Motivare Non financiara, Time Management, Managementul prin Obiective, NLP, Teambuilding, Consultanta ( HR, Negociere si Strategii de Promovare) - Profil Academic: Doctorand Sociologie, a publicat numeroase articole in domeniul Managementului, Leadershipului, Politicii, Negocierii, etc - Oamenii vor mult, repede si bine. Trainingurile organizate atat pentru companii cat si pentru persoane fizice incearca sa raspunda acestei nevoi. Compania pe care o conduce are motto-ul: Furnizor de performanta! Sursa: ejobs.ro

Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri