La fel e si pe piata muncii.
Concurenta pe baza de diplome, experienta, salarii te face sa fii o "marfa": alte zeci de persoane au terminat aceleasi scoli, au aceeasi experienta si se multumesc cu un salariu mai mic. Daca esti o "marfa" pierzi la negocierea de salariu, esti pus/pusa pe lista de disponibilizare mai usor si mai greu pe cea de avansari, iar rezultatele tale nu sunt vazute niciodata ca performante de exceptie. Daca esti "brand" multe din probleme dispar: "Brandingul nu inseamna ca publicul tinta te alege in urma comparatiei cu concurentii, ci ca te vede ca unica solutie la problema lui." (Rob Frankel).
Care este secretul brandului? As putea enumera 1000 si chiar mai multe: pentru fiecare brand cel putin cate unul. Atribute precum consistenta, claritatea, autenticitatea, calitatile superioare, pozitionarea distincta, relevanta, credibilitatea, vizibilitatea caracterizeaza la fel de bine si o marca de produs si una de serviciu, de corporatie sau personala.
Dar in articolul de fata ma voi opri doar la trei reguli de baza: creeaza, comunica si imbunatateste.
1. Creeaza
Sunt trei niveluri la care iti poti construi brandul:
- Nivelul obiectivelor
- Nivelul competentelor
- Nivelul mediului
Clarificarea obiectivelor de cariera este primul pas catre succes. Vrei sa fii Numarul 1? Acum poti fi daca alegi cum trebuie nisa de expertiza pe care sa lucrezi. De exemplu, daca proiectezi site-uri web, o nisa este optimizarea lor pentru motoarele de cautare. Pentru specialisti in marketing, o nisa ar fi marketingul direct pentru produse si servicii IT, iar o subnisa direct mailingul pentru produse CRM in domeniul medical. Cu cat mai ingusta este nisa, cu atat mai mari sunt sansele sa devii cunoscut ca fiind cel mai bun. Alege o pozitionare care sa te diferentieze si sa iti asigure vizibilitate maxima.
In continuare analizeaza competentele cheie pentru atingerea obiectivului propus si alege 3-5 atribute pe care sa te concentrezi. Daca ar fi sa te prezinti, pe acestea trebuie sa le scoti in evidenta si sa le sustii cu dovezi si exemple.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri