Acesta remarca si faptul ca femeile sunt o prezenta destul de rara pe bursa, iar cele care tranzactioneaza de cele mai multe ori au deja legatura cu piata financiara.
“La nivel de contactare directa sunt mai putin receptive la domeniu. Mai exact daca nu stiu foarte multe despre burse, daca nu sunt convinse, nici nu incearca. Barbatii au ceva mai mult curaj cand vine vorba despre un sector pe care nu il cunosc foarte bine. De asemenea, din ce am observat, femeile au si o relatie mai directa cu brokerul, prefera sa discute cu acesta despre deciziile pe care le iau, prefera sa auda un sfat, sunt mai receptive”, spune Gabriel Necula.
Asa cum era de asteptat, listarea Fondului Proprietatea, a reusit sa atraga si ar putea sa atraga in continuare investitori in continuare investitori de retail locali.
“Contactul initial cu bursa (in 2010) a fost in cazul meu generat de interesul fata de perspectiva listarii FP. Ma interesa exclusiv posibilitatea valorificarii/ lichidizarii unor portofolii de actiuni acordate in baza Titlurilor de Conversie in actiuni FP emise de ANRP in demersul despagubirii fostilor proprietari”, spune Carmen David.
Ea a vorbit si despre oferta de la Petrom din aceasta vara, despre care spune ca ar fi interesanta pentru orice investitor roman, insa mai ales atat timp cat pretul cerut va fi unul asemanator celui din piata. Parerea este sustinuta si de Corina Oancea.
„Nu vad de ce un investitor individual ar cumpara actiuni SNP la suprapret avand in vedere ca aceleasi titluri pot fi luate direct din piata. Daca statul va hotari sa ceara un pret peste cel de pe bursa, probabil ca atunci doar strainii ar mai subscrie, ei fiind interesati de pachete mari care in mod obisnuit nu se gasesc pe BVB”, spune Oancea.
In ceea ce priveste viitoarele evolutii ale pietelor de actiuni in 2011, opinia in randul doamnelor este unanima: va fi inca un an bun atat timp cat nu se intampla ceva neprevazut: catastrofe naturale, rezultate financiare foarte proaste pentru marile companii sau ca economia romaneasca sa nu iasa din recesiune.
Un articol de Ionut Sisu, redactor al publicatiei de business Wall-Street.ro.
Articolul este o preluare via Wall-Street.ro.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri