IN ACEST ARTICOL:
In secolul XXI, mitul barbatilor atotputernici si excelenti leaderi in afaceri a inceput sa se clatine treptat-trepat, afacerile si domeniile de activitate mai “dure” incetand a mai constitui un teritoriu dedicat exclusiv barbatilor.
78% dintre femeile care au afaceri proprii sunt si mame. Si cu toate acestea, un studiu al Universitatii din Copenhaga efectuat in 2005 releva faptul ca femeile din boardurile de conducere si din consiliile de administratie influenteaza in bine perfomantele organizatiei. Un grup de conducere format dintr-un numar egal de femei si barbati are o perceptie mai diversificata in ceea ce priveste statutul organizatiei pe piata. Laolalta cu barbatii, femeile contribuie in mod decisiv la imbunatatirea imaginii generale a structurii corporationale si gasesc impreuna solutii creative si ingenioase de rezolvare a problemelor.

Rezultatele obtinute de femei demonstreaza ca femeile se implica mai mult decat barbatii in actiunile pe care le intreprind, sunt mai responsabile si mai devotate. Ele dau dovada in afaceri de mult curaj si depun foarte multa munca in obtinerea obiectivelor. Exista un cliseu conform caruia femeile nu sunt luate prea in serios atunci cand vine vorba de afaceri si sunt privite cu oarecare reticenta. Se pare insa ca acest lucru se intampla doar la un nivel de suprafata pentru ca cei din jur isi dau seama de integritatea si profesionalismul unei femei si o trateaza ca atare. Si daca aceasta degaja incredere, si barbatii le acorda incredere.

Desi lucrurile in ultima vreme au evoluat intr-un mod pozitiv in ceea ce priveste statutul profesional al femeii, in Romania actuala inca persista o tara a femeilor ramasa din epoca comunista: aceea de a ramane in umbra. Femeile au tendinta de a privi cu oarecare “pica” caracterul forte al barbatilor si de a se disculpa de eventualele esecuri folosind drept scuza statutul lor de femei si faptul ca femeile sunt mai sensibile si mai tematoare. Femeile inca mai au o oarecare tendinta de a cauta protectie in barbati si considera ca trebuie sa fie tratate preferential doar pentru ca sunt femei. In afaceri insa, nu este loc pentru favoritisme si dulcegarii. Un caracter puternic apartinand atat barbatilor cat si al femeilor este sinonim intr-o mare masura cu succesul. In ultimii ani insa, femeile din Romania ocupa pozitii din ce in ce mai importante in domenii cat mai diverse precum politica, societate, etc.

Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri