IN ACEST ARTICOL:
Expertul Garbo in Feng Shui ne vorbeste despre cum putem face din munca o placere si cum putem atrage succesul amenajand biroul in stil Feng Shui.

Feng Shui-ul pleaca de la principiul ca fiecare spatiu este unic. De aceea, in adevarata stiinta a Feng Shui-ului se folosesc masuratori exacte si calcule matematice pentru a determina energiile pozitive sau negative dintr-un anumit spatiu. In stravechea si autentica stiinta Feng Shui, pentru a obtine rezultatele spectaculoase pe care ni le dorim trebuie sa traim si sa lucram pe energiile pozitive si sa evitam energiile negative. Tocmai pentru ca vorbim despre o stiinta, nu o putem trata cu usurinta, sperand ca un obiect asa-zis "feng shui" ne va aduce venitul sau succesul mult visat.

Feng Shui-ul matematic este, de altfel, si cel mai eficient. Nu intamplator, in prezent, majoritatea companiilor din Hong Kong si din Singapore isi desfasoara activitatea in birouri amenajate dupa calculele riguroase Feng Shui, intre arhitecti si Maestrii Feng Shui existand o stransa colaborare. Un exemplu elocvent de aplicare corecta a principiilor Feng Shui il reprezinta Palatul Imperial (Orasul Interzis) de la Beijing, construit in timpul dinastiei Ming, cea mai prospera dinastie din istoria Chinei. Este adevarat ca, in lipsa unui specialist care sa masoare energiile din spatiul in care lucram, putem apela la partea mai superficiala din Feng Shui, care se ocupa doar de influenta formelor asupra spatiului si asupra noastra.

Masuratorile si calculele efectuate de specialisti au demonstrat ca, atunci cand lucram pe energii bune sau cu fata spre ele, eficienta noastra este net superioara. Exista, de exemplu, energii responsabile de armonia umana si de buna relationare cu ceilalti. Cand sunt active si bine potentate, in spatiul respectiv va exista o buna comunicare. In functie de aceste energii, putem alege anumite culori sau ne putem orienta catre anumite piese de mobilier sau obiecte decorative, realizate, de preferinta, dintr-un material care are in compozitie unul dintre cele cinci elemente fundamentale in Feng Shui: Lemn, Foc, Pamant, Metal si Apa.

Focul este simbolul increderii si al bucuriei, asociat verii si propice investitiilor. Dupa evaluarea prealabila a energiilor, pe birou putem aseza orice obiect realizat din cele cinci elemente. Un obiect elegant si, totodata, de bun augur, este un glob pamantesc de metal. In lipsa biroului din lemn masiv (mult mai indicat decat cel din metal sau sticla in aceasta perioada), ca remediu se pot folosi diverse obiecte, precum o vaza din teracota rosie (rosul reprezentand elementul Foc) sau din ceramica (elementul Pamant) sau un obiect de culoare neagra (elementul Apa).

Sa nu uitam ca si culorile au corespondent in cele cinci elemente folosite in Feng Shui ca remedii. Daca nu stim ce energii se afla in spatiul de lucru este de preferat sa mizam pe simplitate si sa pastram o cromatica neutra. Altfel, alegand la intamplare anumite culori, acestea pot face mai mult rau decat bine.

Spatiul nu trebuie fortat, supraincarcandu-l. Pe langa Feng Shui, exista si o regula universala care spune ca orice stivuire de obiecte nefolosite blocheaza energia. Asa ca, la fel ca acasa, la birou este indicat sa evitam, pe cat posibil, aglomerarea si acumularea de obiecte pe care nu le folosim.

Energii Fengh Shui care potenteaza succesul

In Feng Shui exista anumite energii care potenteaza succesul. Din acest motiv, majoritatea casinourilor din Asia si America sunt amenajate tinand seama de sfaturile Maestrilor Feng Shui: crupierul sta intotdeauna cu fata spre energia prosperitatii, in timp ce clientii sunt asezati cu spatele spre ea, pentru a pierde bani. Acelasi principiu se aplica si in afaceri. De aceea, este bine ca negocierile sa se faca pe o energie prospera si stand cu fata catre ea. In marile companii, unde predomina birourile de tip open space, in care lucreaza mai multi angajati, este bine, totusi, ca directorul sau coordonatorul de departament sa aiba biroul lui. De asemenea, nu este indicat sa asezam biroul in mijlocul camerei sau cu spatele la un colt. O latura a biroului trebuie sa fie lipita de perete, pentru ca biroul sa nu "pluteasca" si pentru a sublinia autoritatea persoanei care lucreaza la el. Ideal ar fi ca seful sa aiba in spate un perete solid. Daca in spate avem o fereastra, este bine sa o acoperim cu draperii mai groase.


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri