IN ACEST ARTICOL:
Gestionarea atenta a resurselor reprezinta nu numai o atitudine ecologista, ci si prima regula din ghidul de supravietuire pe timp de criza economica.

Daca unele cheltuieli de resurse – financiare in speta – pot fi reduse simplu prin renuntarea voita la anumite categorii de produse dispensabile traiului zilnic, altele pot scapa usor atentiei noastre, datorita caracterului lor permanent – cum este cazul cheltuielilor de intretinere a gospodariei.

Electrocasnicele vechi consuma foarte multa energie in comparatie cu cele moderne, care dispun de tehnologii eficiente. De exemplu, masinile noi de spalat consuma astazi cu 50% mai putina energie si 60% mai putina apa comparativ cu cele care au o vechime de 20 de ani. Totodata, cele mai performante frigidere consuma doar un sfert din energia necesara functionarii unui frigider din 1990.

In Romania, gradul de inlocuire a vechilor electrocasnice este mai redus comparativ cu alte tari europene, fiind evidenta tendinta consumatorilor de a pastra electrocasnicele o perioada mai lunga decat durata de viata recomandata a acestora, ceea ce genereaza costuri mult mai ridicate pentru bugetul de utilitati al familiei. In tara la noi, peste 50% din populatie foloseste echipamentele electronice si electrocasnice pana cand acestea se strica.

Pe langa economiile pe care le intermediaza, reciclarea electrocasnicelor vechi se infatiseaza cu titlul de obligativitate daca avem in vedere datele statistice privind nocivitatea lor pentru mediul inconjurator. La nivelul Uniunii Europene exista la ora actuala peste 188 mil. de electrocasnice mari mai vechi de zece ani. Daca ar fi inlocuite cu unele noi, emisia de CO2 ar fi redusa cu 22 milioane de tone pe an, iar 44 TWh de energie electrica ar fi economisite, ceea ce echivaleaza cu cantitatea de emisii a peste 6 milioane de masini. In Europa rata de crestere a deseurilor de echipamente electrice si electronice este de patru ori mai mare decat cea a deseurilor menajere, iar nocivitatea lor este de zece ori mai mare decat a deseurilor obisnuite.

Compania Arctic a dat startul campaniei de buy-back „Cu Arctic e profitabil sa reciclezi!”, ce se desfasoara in perioada 1 martie – 1 mai la nivel national. Campania este realizata in parteneriat cu Asociatia Romana pentru Reciclare RoRec si vizeaza stimularea inlocuirii electrocasnicelor vechi cu altele noi prin achizitia de electrocasnice Arctic in sistem buy-back.


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri