Comunicat de presă
În ultimele 6 luni, 40% dintre românii din mediul urban și-au renovat sau amenajat locuința, arată un studiu cantitativ iSense Solutions reprezentativ urban. Cel mai preocupați de amenajarea locuinței sunt persoanele între 35 și 40 de ani – 46% dintre ei au făcut demersuri pentru a-și renova sau amenaja locuința în ultima jumătate de an. De asemenea, aproape jumătate (48%) dintre românii din mediul urban cu venituri personale peste 3000 RON net s-au implicat în astfel de activități.
Unde au investit cei care și-au amenajat sau renovat locuința? 61% dintre ei au zugrăvit/ vopsit pereții, 48% au cumpărat decorațiuni (cum ar fi draperii, tapet, tablouri etc.), 43% au cumpărat mobilă (de exemplu: canapea, pat, scaune), 42% au îngrijit grădina sau terasa, iar 37% și-au cumpărat diverse unelte. Achiziționarea de unelte a fost făcută mai mult de cei care locuiesc în București (60%).
Alte lucrări efectuate de către cei care au renovat sau și-au amenajat locuința în ultimele 6 luni includ lucrări de modificări sau amenajări la instalațiile sanitare (31%), modificări sau amenajări la instalația electrică sau de iluminat (24%) și schimbarea ușilor sau a geamurilor (19%).
Pe de altă parte, epidemia de coronavirus și schimbările economice generate de aceasta au dus la amânarea sau anularea planurilor de renovare sau amenajare a locuinței pentru 4 din 10 români din mediul urban. Cei care au fost nevoiți să ia această decizie, mai mult decât ceilalți, au fost mai degraba cei cu venituri mai mici, până în 1500 RON venit personal net (46%) și cei din zona nord-est a țării (45%).
Cu toate acestea, intenția de a renova sau amenaja locuința în următoarele 6 luni este ridicată: 54% dintre românii din mediul urban declară că își doresc să se implice în acest proces, iar procentul este și mai ridicat în rândul celor cu venituri mai mici (64%).
„Timpul petrecut în casă i-a făcut pe românii din mediul urban să realizeze care le sunt nevoile din perspectiva amenajării și a renovării locuinței. În același timp, datorită situației economice incerte, o parte au fost precauți cu investițiile. Cu toate acestea, estimăm că interesul pentru amenajări și renovări se va menține ridicat în perioada următoare”, afirmă Alina Zelezneac, Head of Quantitative Research, iSense Solutions
Printre principalele brandurile de bricolaj menționate unde consumatorii preferă să își facă cumpărăturile se numără Dedeman, Leroy Merlin, Brico Depot, Hornbach și Mathaus.
Datele prezentate fac parte din studiul omnibus săptămânal, reprezentativ pentru mediul urban și realizat de iSense Solutions pe perioada epidemiei de coronavirus pentru înțelegerea comportamentului românilor, având 500 de interviuri online în fiecare săptămână, grad de eroare +/- 4.38%, la un nivel de încredere de 95%.
Foto fr si main: By Stokkete /Shutterstock
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri