IN ACEST ARTICOL:
Giuseppe Colombero: 'Omul este o carte unica. Nu se lasa prinsa in mana si rasfoita de catre oricine. El este autorul care se deschide si se lasa citit in fata cui doreste, arata paginile pe care le doreste, cand doreste. El spune si se auto-comenteaza. Iar aceste carti, se stie... sunt toate diverse, fiecare scrise intr-un singur exemplar. Aceste documente umane isi arata secretul lor doar in fata acelora care stau in fata lor in liniste si cu modestie... ' Si tu poti fi un inger printre oameni... Ascultand.

Nu raspundeti subit, astfel veti da de inteles ca acea intrebare nu este banala, este serioasa, merita respect si cere reflectie. Si nu va fie teama sa recunoasteti explicit ca aveti nevoie de o pauza de gandire. Spuneti: "Ma pui pe ganduri", "Ma lasi putin sa analizez?"

Linistea este plina de semnificatii… de energie, de sens. Muzicieni ca John Cage, Arvo Part sau Debussy au explorat din punct de vedere muzical linistea.

9. A asculta si a centra atentia pe “tu”

Oamenii care stiu sa asculte cunosc si folosesc o tehnica deosebita in timpul raporturilor lor cu ceilalti: ei isi focalizeaza si isi mentin atentia asupra celuilalt. Psihologul Carl Rogers este cunoscut ca maestru al acestei tehnici pe care el o numea “terapie centrata pe client”.

A-ti centra atentia pe celalalt inseamna a-i oferi un serviciu, a-i oferi putin din timpul tau si din sufletul tau, spune Colombero. Astfel, cel care vorbeste isi poate concentra atentia mentala si afectiva asupra temei care ii sta pe inima sau asupra problemei care il copleseste.

Sa iti mentii atentia centrata pe celalalt nu e ceva ce vine cu naturalete. Puteti face acest lucru doar adaugand o doza de constiinta. Este o problema de alegere. Trebuie sa reusim sa uitam de noi… Sa reusim sa stopam acea rumoare, acea voce si acele senzatii care salasuiesc in noi, preocupandu-ne in loc de acestea, de emotiile celuilalt.

De asemenea, un bun ascultator nu inregistreaza pasiv, precum un magnet, ceea ce simte, iar raspunsurile sale nu sunt mecanice sau standardizate, ci elaborate, in functie de persoana care ii comunica, bazandu-se pe patrimoniul uman si afectiv al existentei sale.

10. Scopul ascultarii?

Nu este acela de a da sfaturi, de a pune intrebari, de a face dizertatii culturale… ci de a trai alaturi de celalt starea sa sufleteasca, de a empatiza cu acesta si de a-l face sa inteleaga ca ii sunteti alaturi…

Articol bazat pe cartea "Dal Bla Bla al Dialogo- I segreti della communicazione" de Giuseppe Colombero, Famiglia Cristiana, Milano 2005

Julia S.

Foto 2 int. art. : mondi

Foto 3 int. art: mikebaird

Foto 1 grafica Iulia Sima


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri