3. Henri Coanda – inventatorul motorului cu reactie
Wikipedia.
Urmatoarele informatii ni le ofera site-ul ICR:
Intre 1911-1914 Henri Coanda a lucrat ca director tehnic la Uzinele de aviatie din Bristol, Anglia si a construit avioane cu elice de mare performanta, de conceptie proprie. In urmatorii ani se intoarce in Franta, unde a construit un avion de recunoastere 1916 foarte apreciat in epoca, prima sanie-automobil propulsata de un motor cu reactie, primul tren aerodinamic din lume si altele. In 1934 obtine un brevet de inventie francez pentru Procedeu si dispozitiv pentru devierea unui curent de fluid ce patrunde intr-un alt fluid, care se refera la fenomenul numit astazi Efectul Coanda", constand in devierea unui jet de fluid care curge de-a lungul unui perete convex, fenomen observat prima oara de el in 1910, cu prilejul probarii motorului cu care era echipat avionul sau cu reactie.
Aceasta descoperire l-a condus la importante cercetari aplicative privind hipersustentatia aerodinelor, realizarea unor atenuatoare de sunet si altele. Henri Coanda revine definitiv in tara in 1969 ca director al Institutului de creatie stiintifica si tehnica (INCREST), iar in anul urmator, 1970, devine membru al Academiei Romane. Henri Coanda moare la Bucuresti, pe data de 25 noiembrie 1972, la varsta de 86 de ani.
Foto: Henri Coanda in anul 1967 Wikipedia
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri