Comunicat de presă
Românilor le place arta, iar 90% dintre aceștia consideră că nu trebuie să ai cunoștințe specializate ca să te poți bucura de muzee și expoziții, arată un studiu național condus de compania internațională de cercetare în domeniul artei și culturii Arts Lab Research, la care au participat 482 de respondenți din țara noastră. 30% dintre participanții la studiu au declarat că vizitează expoziții de artă sau participă la activități care au legătură cu arta cu o frecvență de o dată pe lună.
Topul celor mai frumoase muzee din țară și din străinătate, conform românilor
Pentru 64% dintre participanții la sondaj, vizitarea muzeelor și galeriilor de artă din țară, dar și din străinătate reprezintă modul preferat de a consuma artă. Aproximativ 30% sunt mai puțin tradiționaliști, preferând evenimentele dedicate artei stradale, din ce în ce mai populare în țara noastră. De asemenea, 6% dintre români participă și la cursuri de artă.
Toți participanții la studiu au declarat că vizitează muzee, galerii de artă, spații expoziționale sau participă la evenimente dedicate artei cel puțin o dată pe an. Aproape jumătate dintre ei se dedică acestor activități de cel puțin 5 ori pe an, iar unul din trei respondenți, o dată pe lună.
Muzeul Național de Artă al României (MNAR) a fost votat drept cel mai frumos muzeu din România (29,4%), urmat în clasament de Muzeul Național de Artă Contemporană din București (17,6%), Muzeul Astra din Sibiu (17,6%) și Muzeul Satului „Dimitrie Gusti” din București (11,8%). De cealaltă parte, Muzeul Hermitage din Sankt Petersburg a fost votat de români drept cel mai frumos muzeu din afara țării (31,3%), urmat de Muzeul Luvru, Paris (25%), Muzeul Metropolitan de Artă (MoMA), New York (12,5%) și de Capela Sixtină din Vatican (12,5%).
Arta care folosește tehnologii noi, preferată de un sfert dintre respondenți
Pictura este expresia artistică favorită a românilor. Peste jumătate dintre participanții la studiu (52,9%) au susținut că sunt fani ai picturii. Aceasta a fost urmată în clasament de arta „new media” (arta contemporană, care folosește noile tehnologii – realitate augmentată, realitate virtuală - 23,5%), instalații de artă (11,8%), reprezentațiile de artă (5,9%), artă grafică (5,9%). Un număr foarte mic de respondenți au ales sculptura. Între artă clasică și artă contemporană, preferințele sunt echitabil împărțite: aproape 30% dintre români au o afinitate mai mare pentru arta clasică, la fel ca procentul celor care o preferă pe cea contemporană, în timp ce restul de 40% preferă, în aceeași măsură, și artă clasică, și artă contemporană.
Cei care au ales arta clasică își motivează alegerea prin faptul că se potrivește mai bine personalității lor (80% dintre participanți), în timp ce restul de 20% o preferă pentru că este mai ușor de înțeles. De cealaltă parte, cei care au susținut că preferă arta contemporană au menționat că aceasta se potrivește cel mai bine personalității lor (66,7%), că le place să descopere noi artiști, să îi susțină, să dezvolte o relație cu ei (22,2%), în timp ce 11,1% au declarat că aceasta reprezintă cel mai bine realitatea curentă, fiind arta prezentului.
Citește continuarea pe pagina următoare >>>
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri