Comunicat de presa
Urmarea acestui fapt este – potrivit statisticilor internaționale – crearea unui decalaj de nivel de pregătire de 1,5 până la 2 ani între elevii care au urmat școala online și cei care nu au putut să o frecventeze. Abandonul școlar din ce în ce mai frecvent și creșterea ratei analfabetismului funcțional sunt doar două dintre consecințele grave ale acestei situații, care poate fi combătută – din perspectiva Narada – doar prin folosirea perioadei de vară pentru recuperarea materiei. În acest sens, organizația va lansa pe 12 iulie o platformă de educație remedială, pe care o pune la dispoziția tuturor copiilor din România, în mod gratuit. „Creierul” din spatele acestei platforme este Andrei Năstase, un tânăr de 33 de ani, care a activat in Narada ca si voluntar, din octombrie 2019, iar din martie 2020, lucrează în echipa permanenta Narada. Prin platforma concepută de el, 100.000 copii vor fi sprijiniți ca, până la începutul noului an școlar, să recupereze materia pierdută în pandemie.
Deși în acest moment este Head of Technology la Narada, iar în „palmaresul” său se înscrie crearea a nu mai puțin de 4 platforme dedicate sprijinirii educației românești, Andrei Năstase este absolvent de Litere. Spirit curios, autodidact, fascinat de tehnologia modernă și soluțiile pe care le oferă, tânărul a îmbinat formația umanistă cu pasiunea pentru muzică, desen și câteva experiențe antreprenoriale, pentru a deveni până la urmă programator, meserie pe care o practică de 11 ani. Deși, paradoxal pentru multe persoane, din punctul de vedere al lui Andrei Năstase, dragostea pentru artă reprezintă „o completare perfectă cu munca de programator. Muzica și desenul, instrumente ale imaginației, mi-au oferit niște repere extraordinare în a putea înțelege ce și cum trebuie să se întâmple în platformele și soluțiile digitale pe care le construiesc. Mi se pare extrem de important ca un programator să fie (ÎNCĂ) ancorat în tărâmul imaginației. Până și matematica are propria ei melodie, dacă poți avea puterea de a o asculta”, spune acesta.
Andrei Năstase este unul dintre membrii creativi și cu viziune ai Narada, al cărui rol este de a folosi tehnologia pentru „a aduce, peste noapte, idei la viață”. Între aceste idei care au devenit realități concrete se numără: Narada Online, prin intermediul căreia au fost sprijiniți 7786 de profesori, Reacție pentru educație, care a oferit soluții de învățare la distanță pentru aproximativ 300.000 de elevi și peste 1500 de profesori și Narada.ro, platforma de crowdfunding, care a ajutat la finanțarea a 44 de proiecte diferite doar anul trecut.
Platforma de educație remedială care va fi lansată pe 12 iulie oferă copiilor oportunitatea de a recupera materia pierdută cât timp școlile au funcționat online sau hibrid. Printr-o mobilizare de proporții împreună cu profesori și alți voluntari pentru digitalizarea materiei și conceperea conținutului, prin consultări cu elevii pentru a înțelege problemele de la „firul ierbii”, platforma de educație remedială a fost gata în doar 4 luni. Aceasta conține lecții și teste concepute interactiv și oferă elevilor posibilitatea de a-și urmări progresele, pe baza cărora primesc recompense fizice. „Elevii vor avea niște super surprize și vreau deja să îi rog să se ambiționeze să obțină cele mai bune rezultate!” spune Andrei Năstase. Sistemul de recompense pentru copiii cu rezultate bune a fost inspirat din conversațiile cu elevii claselor 0 – 8 – a dezvăluit voluntarul Narada.
Platforma de educație remedială care va fi lansată pe 12 iulie oferă acces la ore-live sau webinarii, susținute de profesori din toată țara, la care poate participa un număr nelimitat de copii. Totodată, reprezintă un canal de comunicare, în timp real, între dascăli și elevi, care pot primi extra informații despre toate subiectele care îi interesează.
Motivația care stă în spatele acestui uriaș efort de voluntariat este, după cum mărturisește Andrei Năstase, „dorința de a face bine, dar și nevoia de a participa la un bine comun”. Nu în ultimul rând, există și o rațiune subiectivă, de natură personală, care-l determină pe tânărul programator să caute cele mai eficiente soluții pentru educație: „Chiar dacă sună ușor egoist, este foarte adevărat, vreau să ofer un exemplu de urmat băiatului meu. La sfârșitul zilei, când trag linie, îmi place să știu că munca și efortul depus vor impacta pozitiv generațiile de azi și cele ce mă urmează. Până la urmă, toți ne căutăm micul loc în istorie, nu?” mai spune Andrei Năstase.
Însă, oricine poate avea satisfacția de a se implica în acțiunea de amplă mobilizare de sprijinire a educației remediale. Un SMS recurent la 8845 cu textul „ELEV”, în fiecare lună a verii, asigură accesul a doi copii la platforma care îi poate ajuta să recupere materia pierdută. Cu doar 2 euro/lună alocați prin acest SMS se realizează o investiție profitabilă nu doar în educația copiilor din mediile defavorizate, ci și într-un viitor mai bun al societății.
Campanie realizată cu sprijinul ARC & donatie.ro; Digi Mobil, Orange România, Telekom România și Vodafone România. Valoarea Donaţiei este de 2 Euro/lună. Suma alocată cauzei este de 2 Euro. Nu se percepe TVA pentru donaţiile de pe abonament. În reţelele Digi Mobil, Orange şi Telekom România Mobile, pentru cartelele preplătite, TVA-ul a fost reţinut la achiziţionarea creditului. Pentru donaţiile de pe cartele preplătite, în reţeaua Vodafone utilizatorii nu plătesc TVA.
*Donatia poate fi oprită trimițând SMS cu textul “ELEV STOP” la 8845.
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară