IN ACEST ARTICOL:

Emoționanta Scrisoare către tata a lui Franz Kafka, scriere autobiografică prin care celebrul scriitor a încercat să găsească, în literatură, împăcare cu sine și cu tatăl cu care nu a reușit niciodată să aibă o relație, a fost adaptată de Edith Negulici pentru scena teatrală. Spectacolul regizat de Cătălin Bocîrnea îl are în rolul principal pe actorul Mircea Dragoman și va fi jucat în teatre din București și Iași.

Comunicat de presă

,,Folosind elementele performative, microfoanele, televizoare, boxe, stative și diverse dispozitive de lightdesign, spațiul scenic va deveni treptat un simbol al tumultului, al aglomerării, al presiunii și al opresiunii. Proiectul propune o instalație multimedia performativă. Combinând elemente de teatru, video art, sunet și interacțiune cu publicul vom crea o experiență imersivă care explorează relația tumultoasă dintre Kafka și tatăl său.

Spectacolul oferă publicului o introspecție profundă în psihicul lui Kafka și în complexitatea relațiilor familiale. Elementele spectaculare scot la iveală teme universal valabile precum nevoia de aprobare părintească, lupta pentru identitate și impactul emoțional al conflictelor nerezolvate. Printr-o interpretare intensă și captivantă, actorul Mircea Dragoman dă viață suferinței și vulnerabilității lui Kafka, invitând spectatorii să reflecteze asupra propriilor relații și experiențe personale.”

Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice. Gheorghe Dinică, un monstru sacru al scenei și al ecranelor, dispărut pentru totdeauna. A fost respins de 3 ori la Teatru și s-a căsătorit abia la 60 de ani Toma Caragiu: O viață dedicată artei, curmată tragic la cutremurul din 4 martie 1977 Soliști ai Operei Naționale București pe scena ICR Londra

Cătălin Bocîrnea

Despre “Scrisoare către tata”

Kafka „nu e nici optimist, nici pesimist, nici idealist şi nici un sceptic. Kafka este un observator care posedă rara capacitate de a transforma realitatea în metamorfoze, în parabole, în alegorii.(…) Ne-a făcut conștienți de consecințele propriilor noastre limite, dorința noastră nesățuită de a reconstrui mereu Turnul Babel. Şi de actul disperat al perpetuei noastre experienţe sisifice“ (William Kluback)

La centenarul morții sale, opera lui Kafka caracterizată de viziune halucinantă, tragicomică asupra realității, rămâne m actuală și continuă să inspire și să fascineze prin abordarea unică și provocatoare. Una dintre cele mai importante scrieri autobiografice ale scriitorului Scrisoare către tata stă la baza acestui spectacol omagial care creează o atmosferă apăsătoare și surprinde tensiunea psihologică din tulburătoarea confesiune.

Femeia de care să nu te îndrăgostești niciodată… Noi știm că îți amintești - un roman scandinav care a făcut senzație, una dintre cele mai bune cărți ale toamnei Thrillere care-ți dau fiori și îți vor îngheța sângele în vene

Franz Kafka a absentat din lumea exterioară aflată într-un perpetuu balans între liniștea și frivolitatea perioadei Belle Epoque și instabilitatea generată de Primul Război Mondial. Atenția sa era orientată spre interior, spre sufletul dominat de tristețea-i profundă, greu de înțeles de către cei din jurul său. Primul născut al lui Hermann și al Juliei Kafka, Franz a fost predestinat să ducă mai departe numele Kafka și așteptându-se de la să continue munca tatălui său. „Îndatoririle” primului-născut, amestecul de vină, teamă, iertare și angoase îl determină pe Franz să-i scrie tatălui său o scrisoare în care-și va așterne toată frustrarea acumulată, toate sforțările care se doreau a fi iertări, toate lucrurile nespuse. Franz voia să fie înțeles de tatăl său, dar în același timp, era conștient că așa ceva nu poate fi posibil. Herman Kafka desconsidera fățiș alegerile fiului, fie că era vorba despre dragostea pentru scris sau despre femeile pe care Franz le iubea.

Teatru clasic și comedie contemporană: „Comedie din greșeală”, „O noapte furtunoasă” și „Take, Ianke și Cadâr” De la teatru-dans la spectacole pentru copii și Bărbierul din Sevilla, la Opera Națională București Aprilie începe cu teatru de calitate, ProTicket prezintă „Dragi părinți”, „Fierarii” și „Soțiile noastre”

Într-o confesiune copleșitoare, asemenea protagonistului din „Procesul”, Franz îi scrie scrisoarea în care analizează injustiția și tensiunea continuă din relația lor. Deși nemulțumit, Franz Kafka nu și-a atacat tatăl, nu l-a jignit, nu și-a dorit o despărțire irevocabilă, ci și-a îndreptat nemulțumirea asupra propriei persoane, împovărat de eșecul relației cu tatăl lui. Scrisul i-a devenit aliat. Doar prin scris a reușit să riposteze față de figura paternă, atât de proeminentă și amenințătoare și tot prin scris a încercat să salveze relația lor dificilă.

Dincolo de criza adolescentină și de rebeliunea autorului împotriva tiraniei părintești, textul Scrisorii către tata impresionează prin luciditate și încercarea de găsi împacare. Autorul distinge între percepțiile copilului Franz Kafka și cele ale adultului, încercând să afle Care sunt rădăcinile vinovăției și mai ales ale inocenței.

Învățând Istoria prin Teatru: Elevii reconstituie Procesul lui Eichmann într-o lecție de istorie inedită, pe scena ONB ProTicket prezintă în martie spectacole de teatru și muzică pe scenele din România ProTicket propune o săptămână plină de teatru la mijloc de Octombrie

Scrisoarea sa a rămas e doar literatură, Hermann Kafka neintrând niciodată în posesia ei. Franz îi înmânase scrisoarea mamei sale, rugând-o s-o transmită mai departe, lucru care nu s-a întâmplat.


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri