Spectacolul de la Stockholm a fost remarcat ca fiind una dintre atractiile principale ale festivalului ”Almost out of sight”, desfasurat in perioada 1 – 20 aprilie.
Cititoarele si cititorii Garbo au remarcat cu tristete ca oamenii de cultura romani sunt mult mai apreciati in strainatate decat aici. „Numai la noi, cultura a ajuns sa fie ceva atat de neimportant...”, mentioneaza un cititor pe Facebook. “Ma intreb pana unde poate merge ipocrizia, interesul, coruptia, nonvaloarea, lacomia.... Si lista ar putea continua inutil...”, scrie o alta cititoare Garbo, in subsolul articolului Cioran sarbatorit la Madrid, alaturi de Shakespeare si Cervantes.
Intre timp, artistii romani inregistreaza aplauze in toate colturile lumii. La initiativa ICR Stockholm, coregraful roman Manuel Pelmus s-a aflat de curand in Suedia, unde a sustinut spectacolul ”preview” la Centrul Inkonst din Malmö (31 martie), precum si in cadrul festivalului de dans conceptual ”Almost out of sight” gazduit de Centrul Weld din Stockholm (7 si 9 aprilie). Prezenta coregrafului roman a fost remarcata de catre principalele cotidiene suedeze si totodata de catre un segment important al presei locale din sudul Suediei.
Astfel, cotidianul local Skånska Dagbladet l-a intervievat pe coregraf pentru editia din 31 martie si a recenzat spectacolul pe data de 1 aprilie. Recenzia, cu titlul ”O prezenta invizibila”, se incheie cu concluzia: ”Cele 40 de minute zboara. [Manuel Pelmus] reuseste sa creeze in acelasi timp o stare de irealitate si senzatia unei prezente totale. Plec din sala inca cufundata in intuneric si in atmosfera spectacolului. Experienta mea a fost profund unica, asta e mai evident ca oricand. Nici macar nu ma pot baza pe propriile-mi simturi pentru a-mi da seama daca s-a intamplat cu adevarat. Imaginea e doar in mintea mea”.
Revista City Malmö a publicat pe data de 31 martie un material cu Manuel Pelmus, cu titlul ”Dancing in the dark”, in care acesta vorbeste, printre altele, despre critica adusa coregrafilor din Occident, care impun regulile dansului contemporan, si despre reactiile publicului la faptul ca spectacolul se desfasoara in intuneric total. In cotidianul local Sydsvenskan a aparut pe data de 26 martie un interviu intitulat ”De ce ai creat un spectacol de dans in intuneric?”. Raspunzand la intrebarea din titlu, dansatorul ofera explicatii legate de pozitionarea sa politica, de conceptul de “prezenta”, precum si de aspectul teoretic al logicii de a “vedea” un spectacol.
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară
Investiție în viitor: EduAct amenajează curți de școală și grădinițe în mediul rural
Prof. Dr. Ruxandra Sinescu lansează programul RenYOU Aesthetics: consultații gratuite pentru proceduri chirurgicale non-estetice