IN ACEST ARTICOL:
Scepticismul meu in ceea ce priveste literatura contemporana autohtona poate explica neincrederea cu care am inceput sa citesc romanul de debut a lui Eduard Tone.
Scepticismul meu în ceea ce prive�te literatura contemporan� autohton� poate explica neîncrederea cu care am început s� citesc romanul de debut a lui Eduard �one. Dar, pentru ca via�a se înc�p��âneaz� s� ne ofere surprize, am citit aceast� carte dintr-o r�suflare, întorcând paginile fermecat�, fiind transpus� într-o lume magic� �i luminoas�.

�i am s� preîntâmpin chiar eu motivele pentru care �i al�i cititori ar putea fi neîncrez�tori în ceea ce am spus.

Coperta �i titlul

Nu îmi plac. Au fost un impediment major în a începe s� citesc cartea.
Am citit argumenta�ia lui Eduard �one �i mi-am mai îndulcit p�rerea despre alegerea copertei �i am fost mai atent� la poz� ca art� fotografic�. Totu�i ea nu î�i g�este suportul în carte, Rudolf este un melc prea serios, de�i este unul cu “zvâc”.

În ceea ce prive�te titlul, m� încadrez singur� în una dintre categoriile delimitate chiar de �one, �i anume sunt o persoan� pentru care caramelul este prea dulce. La fel este �i titlul, care nu susprinde magia c�r�ii ci mai degrab� sugereaz� – cititorului neavizat – o carte boln�vicios de dulce pentru o societate pragmatic�.

�one - magicianul cuvintelor

Personajul care mi-a atras aten�ia de la început este �oarecele Tataie, “cel mai mare mah�r dintre �oarecii ora�ului”. �i începând de la acest punct p�trundem într-o lume de basm modern, lumea fermecat� imaginat� de �one în cele mai mici �i inedite detalii, cu mult umor �i cu infinit� originalitate.

Romanul se pr�bu�e�te peste tine într-o cascad� de fraze scrise cu verv�, bogate �i colorate. E�ti cuprins de vraja castelului, de absurdul personajelor, iar aceast� vraj� se extinde �i peste c�l�toria la Paris a personajului principal, cititorul descoperind astfel o alt� lume, ascuns� �i obscur�.

�one �inte�te spre o nara�iune la persoana I, cu un narator care dezleag� misterul ce îl înconjoar� sub ochii cititorului. Dar abunden�a dialogului cu personaje cu valen�e de omniscien��, duce nara�iunea spre persoana a II-a. De�i din punct de vedere strict tehnic, acest procedeu este mult mai dificil, este în mod paradoxal o atrac�ie pentru orice scriitor care se identific� puternic cu personajul s�u.
Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice. Patru destinații de vizitat în această vară în România, alături de copii Început de noiembrie, la Opera Națională București, cu spectacole memorabile de balet și operă Destinații de vizitat în România în această toamnă: Descoperă frumusețea sezonului

Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri