In Principiul Morcovului, Adrian Gostick si Chester Elton explica pe intelesul tuturor cele mai simple si, totodata, cele mai sigure metode pe care managerii le folosesc pentru a-si motiva eficient angajatii. Recunoasterea meritelor nu cere timp — se poate face cat ai bate din palme — si nu presupune o suplimentare consistenta a bugetului de cheltuieli.
Bazandu-se pe studii de caz privitoare la companii de varf precum Disney, DHL, KPMG sau Pepsi Bottling Group, autorii demonstreaza ca forta transformatoare a recunoasterii meritelor produce imbunatatiri uimitoare ale rezultatelor procesului operational din afaceri: rentabilitate, randamentul activelor sau marja de operare.
Managerii eficienti isi conduc echipele cu ajutorul Morcovilor (recunoastere si recompense), nu prin impunerea autoritatii sau prin masuri coercitive. in felul acesta, obtin niveluri ridicate in ceea ce priveste productivitatea, angajamentul si pastrarea fortei de munca sau satisfacerea clientilor.
Lucrarea va prezinta niste pasi simpli prin care puteti crea ambianta necesara pentru o recunoastere eficienta a meritelor in organizatia dumneavoastra, oferindu-va exemple desprinse din realitatea corporatista. Urmandu-i, veti deveni un lider de mare performanta si un om de afaceri de succes.
Principiul Morcovului ilustreaza faptul ca relatia directa dintre recunoasterea meritelor si obtinerea unor rezultate superioare in afaceri este mai mult decat probabila — mai precis, este dovedita faptic.
Dar nu e vorba doar de a aprecia in mod abstract contributia angajatului, ci de a face acest lucru prin intermediul a patru principii de baza ale managementului: fixarea obiectivelor, comunicarea, increderea si raspunderea. Acestea sunt trasaturile esentiale ale unui leadership eficient.
Suferiti cumva de Fobia Morcovului? Vi se pare ca faptul de a le recunoaste angajatilor meritele va va distrage de la obiectivele importante ale echipei pe care o conduceti, va da nastere la invidie in randul subordonatilor sau va va face sa pareti slab? Ganditi-va mai bine.
Principiul Morcovului dezvaluie rezultatele neasteptate ale celui mai profund studiu realizat vreodata in domeniul managementului, demonstrand fara urma de indoiala ca principala insusire a unui manager de succes este capacitatea de a recunoaste frecvent si eficient meritele angajatilor.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri