“Eleganta nu este posibila fara parfum. El este accesoriul invizibil, ultimul si cel ce nu poate fi uitat.” (Coco Chanel) Nu cred ca sunt multe persoane care sa nu fie de acord cu aceasta afirmatie. De altfel, majoritatea parfumurilor sunt facute de casele de moda deci e clar ca hainele si parfumul sunt menite sa fie impreuna.
Parfumul este de ajuns si singur
Intrebata ce poarta in pat, Marilyn Monroe a dat un raspuns care este inca citat: “Doua picaturi de Chanel No. 5.”, facand acest parfum faimos si intarind conceptia privitoare la importanta de netagaduit a parfumului in general.
Intr-adevar, mai mult decat un simplu accesoriu, parfumul devine o marca a personalitatii fiecaruia. De multe ori mi se intampla ca atunci cand miros un parfum pe care l-am mai intalnit la cineva sa spun “Miroase a X”. insasi autoarea spune in prefata: “Mai mult decat o mireasma el este o adevarata emotie inchisa in flacon”. Mirosurile pot trezi cele mai multe amintiri, cele mai multe senzatii, mai multe decat orice alt stimul.
Ce poti afla din carte
Creator-junior de parfumuri, autoarea pare a fi si o scriitoare destul de buna. Desi cartea este un ghid si nu un roman, nu putine au fost momentele in care constructia frazelor si cuvintele folosite (aici un merit destul de insemnat il are si traducatorul) m-au facut sa simt mirosul parfumului. si de ingrijorator de multe ori am spus “Vreau parfumul asta!”.
Altceva care mi-a placut foarte mult este modul organizat in care autoarea prezinta parfumurile. Impartite in sapte categorii mari, cu multe subcategorii, sunt convinsa ca am citit despre toate tipurile care exista. Mai mult decat atat, sunt prezentate toate “ingredientele” celor mai mult de 400 de parfumuri, astfel incat iti poti da seama daca ti-ar placea unul din ele chiar fara sa-l mirosi!
Nu un ghid sec despre lichide mirositoare
Rebecca Veuillet-Gallot nu se opreste la a descrie notele parfumurilor. Ofera informatii despre materialele textile care scot in evidenta aromele, culorile cu care se potriveste un parfum, anotimpul si momentul zilei ideale pentru a il purta si de asemenea genul de persoana careia i se potriveste. Insa ceva cu totul deosebit sunt povestile din spatele unor parfumuri care fac ghidul de fata foarte usor de citit. De exemplu, exista un parfum cu numele unui roman de Saint-Exupery, unul care omagiaza succesele aviatiei de la acea data, o multime care au fost create pentru diverse femei, si unul inspirat chiar de Taj-Mahal. Ba mai mult, chiar si unele flacoane au povestile lor.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri