Dupa cum adauga supervizorul de efecte vizuale 3D, Rob Engle, “Tehnologia digitala sta la baza uriaselor progrese inregistrate in 3D, ca si expunerea digitala, care a ajuns la un nivel mai ridicat decat orice am avut pana acum. Cand prezentam un film 3D, ideea de baza este ca, de fapt, prezentam doua filme: unul pentru ochiul stang, altul pentru ochiul drept. Tehnologia digitala ne permite sa facem acest lucru intr-un mod care functioneaza mai bine decat orice am fi putut realiza cu tehnologia de film de pana acum”.
“Ceea ce face din “Salvatorii planetei” un film perfect pentru 3D,” continua Engle, “este ca aici apar numeroase momente in care poti sa intri in miezul actiunii si sa ai aceleasi experiente ca si animalele, indiferent ca acestea merg de colo, colo in micile lor bilute sau te uiti cum le flutura blanita.” “Conturarea personajelor, care arata ca niste cobai adevarati facand actiuni extraordinare, a fost un element esential in acest proiect,” explica Stokdyk. “E un film axat pe performanta: stiam ca era esential ca fiecare personaj sa aiba o personalitate unica. Am facut mai multe teste de animatie, pentru ca fiecare sa aiba propria sensibilitate, care sa se potriveasca personalitatii respective.”
Gadget-urile "Salvatorilor Planetei"
Realizatorii filmului isi pun forta creativa la incercare
Pe langa magia pe care Hoyt Yeatman si echipa lui aveau sa o creeze in universul digital, el si directorul de imagine Bojan Bazelli au creat si o intreaga panoplie de echipamente de filmare inovatoare, pentru a permite publicului sa vada lumea din punctul de vedere al animalutelor. Bazelli, un artist plin de entuziasm si energie, dornic sa abordeze cu indrazneala toate provocarile lansate de acest film, avea deja o oarecare experienta in domeniul combinarii actiunii reale cu animatia generata pe computer.
“M-a ajutat foarte tare faptul ca am lucrat consistent pentru diverse reclame, unde se folosesc multe elemente generate pe computer si multa munca de post-productie. Totusi, filmul a fost mai complex decat oricare alt proiect al meu, pentru ca trebuia sa intelegem si sa vizualizam chestii care nu exista. Eu si Hoyt am cazut de acord sa filmam ca si cand toate personajele erau adevarate.”
Pentru film, Yeatman si Bazelli au creat o adevarata menajerie in stil Rube Goldberg, continand ceea ce regizorul recunoaste ca sunt “niste echipamente de filmare foarte bizare”, pentru a incerca sa prezinte lumea din punctul de vedere al animalelor. Printre tehnicile inovatoare folosite de ei s-au numarat o camera HDRI inventata de Yeatman si poreclita “Chirpy Cam” din cauza sunetului ca un ciripit pe care il scotea. “Chirpy Cam filmeaza la 360 de grade, la toate nivelurile posibile de expunere,” explica Bazelli, “astfel incat reconstituie fiecare parte a platoului de filmare si modul in care este luminata. Astfel puteam sa potrivim imaginile perfect cu cele generate pe computer.”
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară
Investiție în viitor: EduAct amenajează curți de școală și grădinițe în mediul rural
Prof. Dr. Ruxandra Sinescu lansează programul RenYOU Aesthetics: consultații gratuite pentru proceduri chirurgicale non-estetice