Comunicat de presă
Studiul realizat de echipa motorului gratuit de căutare pentru călătorii momondo.ro arată că 27% dintre respondenții din România s-au îndrăgostit în timpul unei vacanțe, iar dintre aceștia, 67% au sub 35 de ani. Interesant este că 35% dintre bărbații care au participat la studiu au afirmat că li s-a întâmplat cel puțin o dată să se îndrăgostească în timpul unei vacanțe, pe când dintre participanții de sex feminin doar 20% au răspuns afirmativ.
Deși pare un procentaj mare, ne situăm foarte aproape de media respondenților din toate cele 22 de țări participante la sondaj: 26%. Mitul sângelui latin pare a se confirma, respondenții din țările din America Latină dominând clasamentul celor care se îndrăgostesc în timpul călătoriilor: Columbia - 37%; Argentina, Mexic și Chile - 35%. La polul opus, participanții care nu se deschid foarte mult în timpul vacanței sunt cei din Canada (15%), Finlanda și Australia (16%).
Unde se întâlnesc sufletele pereche
Dintre românii care au declarat că și-au găsit perechea în timpul unei vacanțe, aproape o treime (32%) s-au cunoscut pe plajă. Se pare că soarele care răsare din mare nu încălzește doar nisipul, ci și inimile celor care îl privesc. Totuși, nu la fel funcționează lucrurile și pentru cei din Suedia: 31% dintre cei care s-au îndrăgostit în timpul vacanței și-au cunoscut jumătatea într-un club sau un bar.
Un alt context propice pentru aceste schimbări emoționale pare a fi și grupul de călătorie. Un sfert dintre îndrăgostiții în vacanță au afirmat că persoana care le-a atras atenția făcea parte din grupul alături de care călătoreau.
Drumul către locație este cel puțin la fel de important ca destinația, întrucât 11% au precizat că au întâlnit persoana iubită în avion, autobuz sau tren.
Românii se îndrăgostesc mai ușor atunci când fac activități dinamice sau exerciții fizice. În privința acestui aspect, alături de americani, avem cel mai mare procentaj (10%) al relațiilor începute în cadrul unor drumeții montane, cursuri de yoga sau alte forme de relaxare ce presupun efort fizic. Cei care nu sunt ajutați de experiențe active pentru a se deschide emoțional sunt reprezentanții Austriei, Poloniei și Argentinei, fiecare cu un procent de doar 4%. Echivalentul acestui context pentru participanții din Australia pare a fi magazinul sau un centru comercial: 15% dintre australieni au început o relație în vacanță în timp ce erau la cumpărături.
Povestim experiențele?
Dintre cele 22 de naționalități participante la studiu, românii sunt cei care își doresc cel mai mult să povestească experiențele din vacanță prietenilor sau familiei: 47% au spus că unul dintre primele lucruri pe care le fac la întoarcere este să împărtășească ce au trăit cu cei dragi. Din nou, este posibil ca aceasta să fie o altă trăsătură a marii familii latine, întrucât cei care completează acest top provin din Columbia (44%) și Mexic (42%). În partea opusă se află turiștii finlandezi (14%) sau suedezi (15%).
Studiul a fost realizat pe datele colectate în 2019 printr-un sondaj online în rândul a 23.400 de persoane din 22 de țări, dintre care 1006 români cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani.
Foto main: By Song_about_summer /Shutterstock
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri