Dar, chiar înainte de lansarea oficială, fanii și-au dat seama că telefonul este doar un rebranding al modelului Redmi K30 Pro.
Fanii Pocophone au certat Xiaomi la începutul acestui an pentru rebranding-ul unui telefon existent. Poco X2, cu un preț de $210, este doar un Redmi K30 4G cu un logo diferit. Nu este prima dată când o companie recurge la acest procedeu. De fapt, Xiaomi face acest lucru frecvent.
Nu este o premieră pentru producătorii de smartphones.
Rebranding-ul este o strategie frecventă în universul smartphone-ului și se face, de obicei, deoarece unele nume de marcă sunt mai populare în anumite părți ale lumii. De exemplu, Huawei a lansat un telefon sub numele Maimang 6 în China în anul 2017, dar Maimang nu este cunoscut cu adevărat în afara Asiei de Sud-Est. Același telefon a fost redenumit în Mate 10 Lite în Occident și Nova 2i în Malaezia. Am văzut, de asemenea, lansarea Huawei P40 Lite ca atare pe piețele EMEA, dar ca Nova 6 SE în alte câteva regiuni.
De asemenea, companiile doresc să construiască un brand complet nou într-o regiune. Un mod eficient de a face acest lucru este să folosești același design al cu companiei-mamă. De exemplu, Realme 1 a primit acest nume în India, dar a fost de fapt lansat ca Oppo A3 în China și alte câteva piețe. De asemenea, am văzut că Oppo și OnePlus împărtășesc frecvent elemente de design sau design-uri întregi, cum ar fi OnePlus X și Oppo A30.
Însuși Xiaomi a trecut frecvent prin episoade de rebranding: seria chineză și indiană Redmi K20 este cunoscută sub numele de seria Mi 9T în Europa. De asemenea , am văzut modele care au plecat ca Mi CC9 și MiCC9 Pro din China și au ajuns Mi A3 și Mi Nota 10 , în alte piețe.
Ajungem și la ultimul episod: Xiaomi Redmi K30 Pro a devenit Poco F2 Pro.
De ce e brand-ul Poco este diferit
Poco F1 a reprezentat un start perfect pentru un nume nou în industrie. Xiaomi nu a creat doar un brand ieftin, ci a oferit procesorul Snapdragon de top la cel mai mic preț de pe piață. La aproximativ $300, nimic nu mai era ca prima generație Pocophone. De fapt, singurele alte dispozitive similare oferite au fost Xiaomi Mi 8, la $320, Asus Zenfone 5Z, la $430 și OnePlus, la $629.
Faptul că Xiaomi a inclus specificații de bază foarte bune, cum ar fi procesorul de înaltă performanță Snapdragon 845, menționat mai sus, cel puțin 6 GB RAM și o baterie de 4.000mAh nu a fost deloc rău. De asemenea, telefonul a venit cu ceva în plus, cum ar fi stocarea microSD, un senzor IR, un port audio de 3,5 mm (într-un timp în care toată lumea îl scotea) și deblocarea feței prin tehnologie IR. Cu alte cuvinte, Poco și Xiaomi au stabilit un barem incredibil de ridicat, iar un preț mai mare de $300 a devenit greu de justificat pentru fanii Poco F1.
Poco F1 a fost, de asemenea, un design nou pentru companie. Acest lucru a sugerat entuziaștilor că viitoarele dispozitive Poco vor oferi, de asemenea, modele unice. Și se poate înțelege de ce, în condițiile în care Xiaomi s-a străduit să spună că Poco era o sub-marcă, după care a susținut că este o entitate cu adevărat independentă la începutul acestui an.
De ce este, în continuare, un adevărat Pocophone
În mod cert Poco F2 Pro amintește de primul Pocophone doar cu numele, însă nu poți nega că este unul dintre cele mai bune telefoane high-end din 2020, cel puțin pe hârtie.
Dispozitivul este unul dintre cele mai ieftine telefoane Snapdragon 865 disponibile în Vest chiar acum. Prin comparație, Realme X50 Pro 5G costă 599 EUR (~ 648 USD) în Europa. Sigur, prețul de 499 € (~ 538 USD) al F2 Pro este încă departe de prețul Poco F1, dar segmentul de top înregistrează o creștere a prețurilor fără precedent în 2020.
Această creștere generală a prețurilor este determinată în cea mai mare măsură de chipsetul Snapdragon 865 , Xiaomi spunând că noul chipset și modemul 5G încorporat în Xiaomi Mi 10 costă dublu față de prețul generației anterioare. Există puține motive de îndoială că o creștere similară a prețurilor este în vigoare pentru Poco F2 Pro în comparație cu Redmi K20 Pro.
Poco F1 este, de asemenea, beneficiarul unor analize foarte subiective. Da, toată lumea își amintește prețul și specificațiile de bază puternice. Însă puțini fani Poco își doresc să continue cu configurația mediocră a camerei, ecranul LCD cu o acoperire oleofobă slabă și lipsa de NFC .
Prin comparație, Poco F2 Pro oferă o configurație a camerei quad, ecran OLED, o baterie mai mare, NFC, rezistență la stropire și păstrează și acel port pentru căști. În comparație cu telefoanele de peste €1000, ai putea spune că Poco F2 Pro este un chilipir, nu?
Sursa foto: By Kaspars Grinvalds /Shutterstock
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri