Comunicat de presă
Legătura dintre cele două specii era atât de strânsă, încât atunci când o forță malefică a amenințat tărâmul, dragonii s-au sacrificat ca să îi salveze pe oameni.
Peste cinci secole aceeași forță malefică își face apariția din nou, amenințând să distrugă întreaga lume. Acum este datoria unei fete războinice – Raya – să ia urma ultimului dragon legendar, faimos pentru puterile lui, și să îi readucă împreună pe oamenii dezbinați din ținut, reinstaurând pacea.
“Raya e o fată care a pierdut totul. E pe cont propriu, aproape că nu i-a rămas nimic, cu excepția sabiei tatălui ei, prietenul ei Tuk Tuk și o fărâmă dintr-un obiect care ar putea fi magic. Ea pornește către Kumandra în căutarea ultimului dragon – Sisu – cu speranța că animalul fantastic o va putea ajuta să aducă pacea în lumea ei”, spune producătorul Osnat Shurer.
De-a lungul călătoriei, Raya descoperă că are nevoie de mai mult decât un dragon pentru a salva lumea. “De fapt, acesta este drumul pe care Raya îl are de parcurs pentru a învăța să aibă încredere din nou, după ce în copilărie încrederea i-a fost zdrobită”, explică regizorul Don Hall.
“Nu poți ajunge la unitate și solidaritate fără încredere, așa că Raya are nevoie să aibă încredere într-un grup de străini, asta e condiția primară ca ea să readucă pace și armonie în Kumandra”, spune Carlos López Estrada, membru al echipei regizorale.
Efortul Rayei de a găsi ultimul dragon și de a salva lumea e și o călătorie către sine, de autocunoaștere, o căutare plină de pericole, aventură, umor, noi prietenii și condimentată cu mici regrete și pierderi, cu furie și dorința de răzbunare. Așa Raya învață o lecție importantă, aceea a solidarității și încrederii.
Regia filmului este semnată de Don Hall și Carlos López Estrada, iar co-regizori sunt Paul Briggs și John Ripa. Producătorii sunt Osnat Shurer și Peter Del Vecho, iar scenariul este realizat de Qui Nguyen și Adele Lim.
Mitologia dragonului
Legendarul dragon de apă Sisu pe care Raya îl caută e cel în care își pune speranța pentru a salva ținutul. Pe măsură ce misiunea ei prinde contur, ea capătă încredere în puterea dragonului de a restabili un echilibru în Kumandra.
“În diferite culturi din Asia, inclusiv Asia de Sud-Est, există multă afecțiune pentru dragoni, dar e vorba de altfel de dragoni decât cei consacrați de filme ca Urzeala Tronurilor. Dragonii sunt un simbol al norocului, al puterii, al vieții, iar aceste aspecte sunt importante în film, mai ales că Raya e tot de inspirație asiatică”, spune scenaristul Qui Nguyen.
“Dragonul are diferite semnificații în funcție de zona de pe glob în care te afli. Dragonul european suflă foc, cel asiatic este asimilat mai mult apei, vieții și armoniei. Pe măsură ce am plonjat în cultura asiatică am descoperit un dragon mai apropiat șerpilor – Naga – care a fost cea mai puternică inspirație pentru Sisu”, spune producătorul Osnat Shurer.
“Sisu e o creatură marină, iar apa e un motiv recurent în film, fiind una dintre principalele teme vizuale”, subliniază regizorul Don Hall.
“Sisu este venerat ca fiind super puternic. Se dovedește însă ca ea e mai mult de atât, este și amuzantă și ușor caraghioasă, se mai împiedică. E nouă în lume, nu prea știe ce înseamnă lumea și ce presupune viața”, adaugă Nguyen.
Qui Nguyen și Adele Lim, cei doi scenariști ai filmului, s-au inspirat din rădăcinile lor asiatice pentru a crea cele două personaje principale: Raya și Sisu. “În Asia de Sud-Est există o tradiție puternică a femeilor care conduc, fie că armate sau grupuri de războinici. Sau conducătoare ale anumitor zone. La fel de puternic este și simbolul dragonului Naga, iar filmul îmbină aceste două simboluri”, spune Adele Lim.
Citiți continuarea pe pagina următoare >>>
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară
Investiție în viitor: EduAct amenajează curți de școală și grădinițe în mediul rural
Prof. Dr. Ruxandra Sinescu lansează programul RenYOU Aesthetics: consultații gratuite pentru proceduri chirurgicale non-estetice